סיגריות מגבירות סיכון לקורונה

ממצאי מחקר חדש מגלים מה הסיכון לחלות בקורונה או לפתח תסמינים של הנגיף אצל צעירים שמעשנים סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהרפואה מונעת
הקשר בין שימוש בסיגריות רגילות ובסיגריות אלקטרוניות לבין הסיכון להדבק בנגיף הקורונה או לפתח תסמינים. צילום: Pixabay Sarah Richter

ממצאי מחקר נוסף שפורסמו לאחרונה מצביעות על השפעתן המזיקה של סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות על הגוף והפעם- על הסיכון המוגבר להדבק בקורונה. מן הממצאים עלה כי מי שמעשן סיגריות אלקטרוניות וסיגריות רגילות מצוי בסיכון של פי 5 עד פי 7 להידבק בנגיף הקורונה. ממצאי המחקר החדש פורסמו בכתב העת בנושא בריאות בני נוער Journal of Adolescent Health.

מטרת המחקר היתה לבחון כיצד משפיעה צריכה של סיגריות רגילות ושל סיגריות אלקטרוניות על התפתחות מחלת נגיף הקורונה Covid 19 בקרב צעירים. לשם כך בחנו החוקרים תשובות של מעל 4,300 צעירים בני 13-24 במהלך חודש מאי 2020. המדענים שאלו את המשתתפים לגבי האם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה, ונשאלו על הרגי העישון של סיגריות רגילות ואלקטרוניות.

פי 7 סיכון לקורונה במעשני סיגריות רגילות ואלקטרוניות

ממצאי המחקר העלו כי אכן סיגריות לסוגיהן בעלות קשר מתאמי חיובי להידבקות בנגיף. הסבירות להדבק בנגיף קורונה גבוהה בקרב מי שמעשן.

מן הממצאים עלה כי:

  • למשתמשים שצרכו בעבר סיגריות אלקטרוניות בלבד, היה סיכון מוגבר פי 5 ללקות בקורונה. כלומר 500% סיכון לנגיף הקורונה.
  • מן הממצאים עלה עוד כי הסיכון של משתמשים בסיגריות אלקטרוניות במהלך 30 הימים האחרונים היה פי 6.8.
  • עוד התחוור מן התוצאות של המחקר כי בקרב צעירים שצרכו סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות נמצא סיכון מוגבר ללקות בקורונה. הסיכון שלהם היה פי 7 יותר גבוה.
  • תסמינים של נגיף הקורונה היו שכיחים פי 4.7 בקרב מי שהשתמש בסיגריות וסיגריות אלקטרוניות.
  • בקרב מי שעישן סיגריות אלקטורניות לצד סיגריות רגילות היתה הסבירות להבדק להמצאות הקורונה פי 9 יותר. הסבירות היתה פי 2.6 יותר בקרב מי שהשתמש בסיגריות אלקטרוניות בלבד במהלך חודש שקדם למחקר.

מלבד נזקים מגוונים כמו סרטן ומגוון מחלות אחרות, החוקרים סיכמו כי עישון סיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות מציבות את המעשנים בסיכון מוגבר לחלות בנגיף הקורונה.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן