סיכון מוגבר לשבץ מוחי מסיגריות מנטול

חוקרים: סיגריות מנטול מגבירות את הסיכון ללקות בשבץ ב225% בהשוואה לסיגריות רגילות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחדשות חמות
עישון וסיגריות. מקור : ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: CrazyD

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שסיגריות מנטול מזיקות יותר מסיגריות רגילות ומעלות גם אסיכון לשבץ פי 2.25 !

מה ההבדל בין עישון סיגריות מנטול לבין עישון סיגריות רגילות ? ממצאי מחקר חדש מעלים כי עישון סיגריות מנטול מזיק יותר משום שבנוסף לנזקי העישון הרבים "הרגילים" הוא גורם גם לסיכון מוגבר פי 2.25 ללקות בשבץ מוחי בהשוואה למעשני סיגריות רגילות. זאת גם לאחר קיזוז משתנים נוספים המאפיינים את סוגי המעשנים השונים. 

ממצאי המחקר התבססו על ניתוח תוצאות של 1286 מעשני סיגריות מנטול והשוואתם למצב בריאותם של 3742 מעשני סיגריות רגילים. הממצאים העלו כי אנשים שעישנו סיגריות מנטול ככלל היו בסיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי בשיעור הגבוהה ב225%.
עוד העלו החוקרים כי נשים שעישנו סיגריות מנטול, בכללותן היו בסיכון מוגבר עוד יותר ללקות בשבץ בשיעור של 328%. נשים לבנות היו בסיכון מוגבר אף יותר של 378% ללקות בשבץ מוחי בעקבות עישון סיגריות מנטול בהשוואה לנשים שעישנו סיגריות רגילות.

החוקרים סבורים כי אחד ההסברים לנזק המוגבר למעשני סיגריות המנטול עלול לנבוע מהשפעתו של המנטול על כלי הדם וכלי הנשימה.

ממצאי מחקר זה מתווספים לממצאי מחקרים קודמים שהעלו כי עישון סיגריות מנטול מזיק יותר משום שמעשניו מתקשים להפסיק לעשן וההתמכרות שלהם לסיגריות חזקה יותר.

מינהל התרופות והמזון האמריקאי אסר לפני כשלוש שנים על הוספת חומרי טעם וריח לסיגריות בארצות הברית אולם חרף ממצאי מחקר זה ואחרים, הכנסת תוספי מנטה לסיגריות המנטול, עדיין נותרה חריגה והיא מותרת לשימוש.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine על ידי חוקרים מהמחלקה למחלות נשימה בבית החולים סנט מייקל בטורונטו, קנדה.

 

דילוג לתוכן