סכנה להפסקת לימודי רפואה באונ בן גוריון

סכנה להפסקת לימודי רפואה של מאות סטודנטים לרפואה ולמקצועות הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון

 לימודי רפואה ולימודים במקצועות הבריאות של תלמידים מבית הספר לרפואה וממחלקות שונות באוניברסיטת בן גוריון עלולים להפסק, בעקבות הודעה של שירותי בריאות כללית על הפסקה של ההוראה בבית החולים האוניברסיטאי “סורוקה” שבבאר שבע.  כך עולה מהודעה שנמסרה על ידי לשכת דובר אונ’ בן גוריון שבנגב.

בית החולים סורוקה בבאר שבע - המרכז הרפואי סורוקה. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי. צילום :  Felagund
בית החולים סורוקה בבאר שבע - המרכז הרפואי סורוקה. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי. צילום : Felagund

 מן האוניברסיטה נמסר כי במידה ותיושם ההודעה שנמסרה משירותי בריאות כללית, הלימודים יפסקו כבר בשנת הלימודים שתיפתח בחודש אוקטובר הקרוב –שנה”ל תשע”ב. המשמעות המיידית של יישום ההודעה היא הפסקת פעילות של בית הספר לרפואה, ושל מחלקות כמו פיזיותרפיה וסיעוד.

הפרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב מציינת כי: “הצעד הקיצוני של שירותי בריאות כללית עלול להביא לגרום לקריסת בית הספר לרפואה באוניברסיטה, בית החולים “סורוקה” ומערכת הבריאות בנגב. אנו מצפים מהממשלה להתערב ולהפסיק לאלתר את המהלך”.

 על רקע מכתב שקיבלה אונ’ בן גוריון מהנהלת שירותי בריאות כללית, בו מודיעה זו על הפסקת לימודי הרפואה בביה”ח “סורוקה” שמצוי בבעלות שירותי בריאות כללית. הודיעה היום הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב, לשר הבריאות, שר החינוך וליו”ר הות”ת על האפשרות, שבשנת הלימודים הקרובה לא יפתחו הלימודים במחלקות שונות של האוניברסיטה וכן לא יפתחו הלימודים בבית הספר לרפואה ובפרט של כ-500 סטודנטים לרפואה באוניברסיטה, המהווים חמישית מהסטודנטים לרפואה בישראל.

 מאונ’ בן גוריון בנגב נמסר כי הרקע להודעת שירותי בריאות כללית הינו דרישות כספיות של שירותי בריאות כללית, אף שבין הצדדים התקיים גישור ואף שוועדה מטעם המל”ג אמורה להגיש את המלצות שאמורות לחול על כל בתי החולים והאוניברסיטאות בשיראל ולתת מענה בנושא.

בתגובה לטענות שהושמעו מצד הנהלת אונ’ בן גוריון, נמסר משירותי בריאות כללית: “ציפינו ואנחנו עדיין מצפים שאוניברסיטת בן גוריון תעמוד בהסכם הגישור שהיא חתמה עליו ובכל מקרה אנו פתוחים להדברות עימה בכל מועד שיקבע.