סלרי כנגד סרטן שחלות

ממצאי מחקר חדש מעלים : פלבונואידים המצוים בסלרי מפחיתים סיכון לחלות בסרטן השחלות ותחלואים נוספים

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

פלבונואידים המצויים בסלרי מצמצמים את הסיכון ללקות בסרטן השחלות ובמחלות נוספות

אפיגנין הינו פיטוכימיקל המצוי בסלרי והוא ניחן בתכונות נוגדות דלקות ונוגדות סרטן רבות עוצמה. במחקר שנערך בבי"ח לנשים שליד בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרוורד, נבדקה צריכת מזונות צמחיים שונים מכילי פלבונואידים ע"י 1141 נשים חולות בסרטן השחלות לעומת זו של 1183 נשים בריאות. הפלוונואידים שנבדקו היו אפיגנין, קמפפרול, לוטאין, מיריצטין וקוורצטין. המזונות ומיני המשקה הצמחיים העיקריים שנסקרו במחקר היו תה, יין אדום, תפוחי עץ, בלוברי, סלרי, כרוב עלים, חסה, תפוזים ורסק עגבניות. אחרי חישוב כלל המשתנים נמצא שמבין הפלוונואידים שנבדקו, רק אפיגנין עזר לצמצום השכיחות של סרטן השחלות. ב-28%. מאחר ומחלה זו קטלנית ביותר, כל הורדה של הסיכון משמעותית. המקורות העשירים באפיגנין הם סלרי עלים, פטרוזיליה, עגבניות ויין אדום. חומר זה בטוח לחלוטין, הוא מרכיב טבעי במזונות רבים ולא נמצאו לגביו כל תופעות של רעילות או אלרגיה.

פיטוכימיקל נוסף המצוי בסלרי, מקבוצת הביופלבונואידים, הוא לוטאולין. הוא נמצא בכמויות קטנות יותר גם בפלפלת, פטרוזיליה, בת-קורנית, ריחן ונענה חריפה. בדומה לביופלוונואידים נוספים, יש לו איכויות נוגדות חימצון רבות עוצמה להן יש השפעה מגינה, תלוית מינון, על צמצום פגיעה ב-DNA. יכולתו זו כפולה מיכולת ההגנה שמספק ויטמין C.

במחקר שפורסם בגיליון Proceeding of the National Academy of Science בתאריך 27 למאי, 2008,, נמצא שחומר זה מעכב יצירה מוגברת מזיקה של אינטרלוקין-6 שנוצר במוח. במילים אחרות, הוא מונע הפעלה של מסלולים שמאפשרים מצבי דלקת במוח.

במחקר אחר\ ללוטאולין נמצאה השפעה אנטי דלקתית – רק לוטאולין וקוורצטין מנעו הפעלת גורם מפעיל לוחיות דם ודיכאו מצבים דלקתיים שנגרמו כתוצאה ממגע עם חומרים אלרגניים. לוטאולין מנע יצירה מוגברת של TNF- אלפא, סיבה ישירה לדלקות.

לוטאולין צמצם ב-40% גם התפתחות של פיברוסרקומה שנגרמה לחיות ניסוי. הוא מאפשר מתילציה נאותה בגוף, שמגינה על ה-DNA ועל תאים כנגד סרטן לסוגיו כמו סרטני שד, פרוסטאטה (סרטן הערמונית) ובלוטת התריס.

לקריאה נוספת :  www.naturalnews.com/027449_cancer_ovarian_flavonoids.html

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן