ספקות לקראת הנישואין -כלי לקבלת החלטות ?

קבלת החלטות והתלבטויות לקראת החתונה. על פי מדענים לא כדאי להתעלם מהספקות – הם משמשים ככלי ניבוי יעיל לבעיות – למשל במהלך הנישואין

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותהורים ומשפחה
נישואין. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC by צילום: David-Ball

להקשיב לספקות שבלב: ממצאי מחקר חדש בדבר זוגות שהתחתנו – יעילות הניבוי של ספקות ככלי לקבלת החלטות

מדוע חשוב להקשיב לחיבוטים ולרגשות שמכרסמים בליבנו ? כיצד משפיעים הספקות וההיסוסים על קבלת ההחלטות שלנו ועד כמה עלינו להקשיב להם לפני קבלת החלטה חשובה כמו חתונה?

ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מדגישים את חשיבות ההקשבה לרגשות האופפים אותנו בעת דילמה או צורך לקבל החלטה- כמו לדוגמה האם להינשא לבן הזוג. מן הממצאים עולה כי נשים וגברים שהתחבטו והיו מוטרדים בספקות וחיבוטים האם כדאי להתחתן עם בחיר ליבם, היו בעלי סיכוי גבוה יותר להתגרש בתקופה קצרה של ארבע שנים מיום חתונתם, בהשוואה לאנשים שלא הביעו ספקות כאלה. זאת באופן שעולה בקנה אחד עם ממצאי מחקרי קבלת החלטות.

במחקרם בחנו החוקרים האם היסוסים וספקות שלפני הנישואים היו מנבא יעיל למשך הנישואין והתקופה עד שבני הזוג מתגרשים, במדגם של 232 זוגות צעירים שרק עתה התחתנו בגילאים ממוצעים של 25-27 בארצות הברית. מן הממצאים העלו החוקרים כי בקרב נשים שדיווחו על ספקות והיסוס לגבי החתונה עם בחיר ליבן, 19% התגרשו בתוך 4 שנים. שיעור גבוה בהרבה בהשוואה ל8% בלבד מהנשים שהתגרשו אך לא דיווחו על היסוסים בעת החתונה.
כך, באופן דומה נמצא שמקרב גברים שדיווחו על היסוסים לפני החתונה, 14% סיימו את נישואיהם בתוך ארבע שנים מיום החתונה בהשוואה ל9% בלבד בקרב מי שלא דיווחו על היסוסים לפני חתונתם.

החוקרים מציינים כי היסוס וספקות אלה היו גורם החלטה מנבא שהיה יעיל יותר בחיזוי הגירושים יותר מגורמים קלאסיים אחרים כמו משך הזמן בו גרו בני הזוג ביחד לפני שהתחתנו או האם הורי המתחתנים היו גרושים או גורמים אחרים שנבחנו.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס UCLA . ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת לפסיכולוגיה של המשפחה Journal of Family Psychology.

http://newsroom.ucla.edu/portal/ucla/should-i-marry-him-238482.aspx

דילוג לתוכן