סקס בגיל צעיר= גירושין מוקדמים

מחקר חדש מעלה כי נשים שמאבדות את בתוליהן בגיל צעיר שלא עקב יוזמה שלהן, מתאפיינות בשיעור גירושין מוקדמים גבוה מהרגיל

מה הקשר בין איבוד הבתולין בגין צעיר, לבין גירושין בגיל מוקדם ? מחקר חדש מצא כי נשים שמקיימות יחסי מין בגיל צעיר- כבר בגיל הנעורים, מצויות בסיכון גבוה יותר לגירושין, במיוחד אם החוויה המינית הראשונה הייתה כזו שהן לא יזמו מתוך רצון שלהן, או אם קיום יחסי המין לווה ברגשות מעורבות.

מתח מיני. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Dirty Mafia
מתח מיני. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Dirty Mafia

ממצאי  החוקרים העלו כי כ-30% מהנשים שקיימו יחסי מין בפעם הראשונה כשהו היו בנות נוער- מתחת לגיל 16 , התגרשו בתוך 5 שנים, ואילו 47% מהנשים התגרשו בתוך 10 שנים מנישואיהן. ממצאי המחקר העלו כי בקרב נשים שלא קיימו יחסי מין בגיל צעיר, ו”שמרו את בתוליהן” עד לגיל בוגר של מעל גיל 17, וקיימו יחסים מתוך רצון, בשלות ושלמות רגשית, היו שיעורי הגירושין נמוכים הרבה יותר: רק 15% מהן התגרשו בתוך חמש שנים ממועד החתונה ורק 27% התגרשו בתוך 10 שנים מיום שנישאו.

ממצאי המחקר החדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת איווה בארצות הברית, ופורסמו בכתב העת בנושא משפחה ונישואין  Journal of Marriage and Family התבססו על תשובותיהן של 3793 נשים שנישאו, במסגרת הסקר הלאומי בנושאי משפחה.

החוקרים מדגישים כי הסיבתיות הקשורה לתופעה אינה נהירה דיה: ייתכן כי דווקא החוויה המינית בגיל צעיר גרמה להתפתחות של התנהגויות ו\או אמונות שעודדו גירושין אולם ייתכן גם שהעמדות שגרמו לנשים מסוימות לקיים יחסי מין בגיל צעיר, היו אלה שגם גרמו לנשים להתנהג ולחשוב באופן שגרם לנישואיהן להתפרק תוך זמן קצר, בהשוואה לאלה שקיימו יחסים בגיל מאוחר יותר.