סרטן שלפוחית השתן- 5 עובדות מעניינות

מחלת סרטן השלפוחית, הטיפול בה והסימפטומים: : 5 עובדות מעניינות על תחלואה, תסמינים, קביעת שלב המחלה ועוד לגבי סרטן שלפוחית השתן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעבריאות המשפחה
מאפייני סרטן שלפוחית השתן. צילום: Pixabay Jason Taix

מהו סרטן שלפוחית השתן? מה מאפיין את המחלה, מהם התסמינים ומה הטיפול האפשרי בסרטן זה? 5 עובדות על מחלת סרטן שלפוחית השתן.

1. על פי פרסומים שונים, סרטן שלפוחית השתן הינו הסרטן החמישי בשכיחותו במדינת ישראל. בעולם סרטן שלפוחית השתן הוא הסרטן התשיעי בשכיחותו.

2. גברים חולים בסרטן שלפוחית השתן בשיעור הגבוהה פי 4 בהשוואה לשיעור התחלואה בנשים. 2.4 נשים מכל 100 אלף נשים חולות בסרטן זה בהשוואה ל9.6 נשים לכל 100 אלף גברים החולים בו.

3.את שלב מחלת הסרטן בשלפוחית קובעים לפי שלושה מדדים המסומנים באותיות TMN:

T מבטא את שיעור חדירת הגידול הסרטני אל דופן שלפוחית השתן.M – האם הסרטן עבר לאיברים נוספים- מידת הגרורתיות של הסרטן. N – השלכות לימפטיות – כלומר עד כמה מעורבות בתהליך הסרטני גם הלימפה המצויות בסמוך לשלפוחית השתן.

4. קביעת דרגת המחלה נקבעת בסרטן על פי מראה וקצב התפתחות הסרטן לפי 3 דרגות. הדרגה הראשונה היא כזו בו התאים הסרטניים ברמת מאירות נמוכה כי הם מתפקדים ודומים כמו תאים ברירים. בשלב זה התפתחות התאים היא איטית והתפשטות גרורות היא בסבירות נמוכה. דרגה 2- רמת ממאירות מתונה בקצב התפתחות בינוני. דרגה 3 – התפתחות מהירה של התאים הסרטניים באופן הטומן בחובו סיכון להתפשטות לאיברים אחרים. סרטן בדרגה 3 מבטא את רמת הממאירות הגבוה ביותר.

5. סימפטומי סרטן שלפוחית השתן אינם ייחודיים לו ומופיעים גם כאינדיקציה למחלות אחרות כמו זיהום בשלפוחית או בכליה. לכן כבכל מצב רפואי, תסמינים או חשש למחלה יש להוועץ בגורם רפואי מוסמך לבירור מקצועי מעמיק. התסמינים האפשריים של סרטן שלפוחית השתן כוללים דם בשתן. הדם יכול להיות גלוי ויכול שלא יהיה גלוי ויתגלה רק בבדיקות מיקרוסקופיות של השתן. סימפטום אפשרי של סרטן זה הוא כאב במתן שתן או הטלת שתן בתכיפות רבה. תסמין אפשרי נוסף הוא צריבה או גירוי או הפרעה בעת מתן שתן. סימפטום נוסף אפשרי הוא כאב גב או כאב בבטן תחתונה.

 

מחלת סרטן שלפוחית שתן

הסבר אודות מחלת סרטן השלפוחית, אודות המחלה, הטיפול בה והסימפטומים:

דילוג לתוכן