עדכון הנחיות קורונה לגבי כניסה לישראל

שינוי בהגדרות לתיירים ולישראלים הנכנסים ארצה במגיפת הקורונה: עדכון הנחיות קורונה לגבי כניסה לישראל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
עלייה בתחלואה בקורונה. צילום: Pixabay Mario

משרד הבריאות עידכן את ההנחיות לגבי המאבק בנגיף הקורונה והתו הירוק. החל מ1.3 תוקף התו הירוק התעדכן לגבי הגדרת מחוסנים, מחלימים או מחוסנים מחלימים. עוד עידכן משרד הבריאות את מתווה התיירות הנכנסת והיוצאת בישראל לנוכח נגיף הקורונה.

על פי מתווה התיירות המעודכן לגבי כניסת ישראלים לתחומי מדינת ישראל; עודכן כי החל מיום 1.3.2022  בוטלה החובה לבצע בדיקת PCR או בדיקת אנטיגן לפני כניסה למדינת ישראל או לפני עלייה למטוס למי שחוזרים לישראל. החובה להבדק בבדיקת  PCR אחרי הנחיתה ארצה בנמל התעופה בן גוריון נותרה זהה.

על פי המתווה המעודכן לגבי התיירות בקשר לנגיף הקורונה ישנו פטור מבדיקת PCR לישראלים רבים. מי שפטור מבדיקת PCR הינם "אזרחי ישראל, בעלי רישיון לישיבת ארעי כללי (א5) תושבי קבע . על מנת להוכיח זאת על האדם להציג מסמך רלוונטי המצביע על מעמדו דרכון ישראלי, או תעודת זהות ישראלית או מסמך נסיעה ישראלי לרבות תעודת מעבר

הנחיות לגבי כניסת תיירים לישראל

עוד עדכן משרד הבריאות כי לפי המתווה לגבי כניסת תיירים לתחומי המדינה כי החל מתאריך 1.3.2022 תתאפשר כניסת זרים בלל טווח הגילאים, בין שהינם לא מחוסנים כנגד נגיף הקורונה ובין שהם מחוסנים. כניסת הזרים תותר בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR לפני כניסתם ארצה או לפני עלייתם למטוס לישראל וכן ביצוע של בדיקת PCR עם כניסת האדם לישראל .

על זרים וישראלים – כלל מי שנכנס לתחום ישראל, למלא בכניסתו ארצה טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות לפני שנכנס לארץ או עלה למטוס ארצה.

בנוסף, זרים וישראלים שנכנסים ארצה, מחויבים לשהות בבידוד עד שתתקבל תוצאה שלילית של בדיקת PCR שערכו בכניסתם לישראל או בנתב"ג או  או 24 שעות, המוקדם מביניהם.

במשרד הבריאות עדכנו גם שבמידה ומדינה מסוימת מסווגת כמדינה אדומה, אזי כל מי ששב ממדינה זו, לרבות ישראלים, נדרש לבידוד וכן נדרש לבדיקה טרם כניסתו ארצה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן