עודף משקל ופעילות מינית

קשר בין עודף משקל לפעילות מינית

מחקר חדש מצביע על קשר בין עודף משקל בקרב נשים, לבין העדר פעילות מינית. כמו כן, מתוך ממצאי המחקר עולות מסקנות מעניינות בנוגע לקשר בין קיום יחסי מין, שימוש באמצעי מניעה וכניסה להיריון לא רצוי בקרב נשים הסובלות מעודף משקל.

זוגיות. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by- sa. צילום: Serenityweb1
זוגיות. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by- sa. צילום: Serenityweb1

המחקר שפורסם בכתב העת  British Medical Journal -BMJ חקר את הקשר בין משקל הגוף כפי שבא לידי ביטוי במדד BMI (אינדקס מאסת הגוף  Body Mass Index) סיפוק מיני, הריונות לא רצויים בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל, וכן את השפעותיהם על בריאות הציבור. המחקר בחן תוצאות של סקר מקיף של 5,535 נשים וכן 4,635 גברים בעלי משקל תקין, בעלי עודף משקל בינוני של בין 25-30 BMI ובעלי עודף משקל ניכר של מעל ל30 במדד הBMI . הנבדקים היו גברים ונשים בגילאים 18-69 שהתגוררו בשנת 2006 בצרפת.

תוצאות המחקר הצביעו על כך שנשים בעלות עודף משקל היו בעלות סיכוי נמוך באופן ניכר לקיים יחסי מין בשנה שקדמה לסקר, בהשוואה לנשים בעלות משקל נורמלי. עוד העלה המחקר שבהשוואה לגברים בעלי משקל נורמלי- גברים שמנים היו בעלי סיכוי נמוך יותר לקיים יחסי מין יותר מפעם אחת במהלך השנה שקדמה לעריכת הסקר. ממצא נוסף העלה כי גברים בעלי עודף משקל סבלו מבעיות זיקפה בשיעור גבוהה יותר פי 2.5 בהשוואה לגברים בעלי משקל תקין.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שנשים מתחת לגיל 30 המתאפיינות בעודף משקל ממעטות לפנות לגורמי הבריאות בנושא אמצעי מניעה וכן משתמשות בגלולות למניעת הריון בשיעור נמוך ב66% בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין או לנשים רזות.

התנהגות מינית זו, שלובה בממצא נוסף שעלה מן המחקר ולפיו נשים בעלות משקל עודף סובלות משיעור גבוהה יותר פי 4 של כניסה להריונות לא רצויים, בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין.

הקישור למחקר בנושא עודף משקל ופעילות מינית בקרב גברים ונשים