עיצות שימושיות לארגון חתונה

עיצות והדרכה למה לשים לב בארגון חתונה יעיל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבוריחסים זוגיים
נישואין. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC by צילום: David-Ball

ארגון חתונה: מה חשוב לבדוק לפני החתונה ?

מתחתנים ? לפניכם מספר עיצות ודגשים שחשוב לברר עם בעלי המקצוע לפני החתונה, שמוטב לשים לב אליהם – נושאים שחשוב להדגיש עם הרב, לברר עם מנהל אולם האירועים או לבדוק בעצמכם לפני שאתם "סוגרים אולם", קובעים עם תקליטן או מזמינים צלם:

1. סוגיות שיש לבחון עם רב או המחתן- בידקו עם חברים מיהו רב או אדם אחר שמתאים מבחינתכם להשיא אתכם, בדקו וקבעו מראש מתי החופה תתחיל וודאו (לא מאוחר מידי), הקפידו לקבוע מראש מה התשלום שהרב מבקש עבור החתונה, עבור תרומות ותוספות נוספות והאם נדרש תשלום נוסף עבור נסיעות או שהוא נדרש להסעה. לבדוק האם הרב מקיים טקסים נוספים באותו ערב, מתי הוא צפוי להגיע, האם יגיע בזמן שקבעתם לחופה, מה משך הטקס שהרב מתעתד לקיים ומה יכלול- האם הטקס יהיה ארוך או קצר? האם יכלול שירה, קיבעו מי יקריא את שבע הברכות לפי העדפותיכם, מתי חותמים על הכתובה, האם בני הזוג יכולים להיות שותפים לטקס ולשאת דברים ועוד.

2. בדקו את אולם האירועים והתאמתו לאירוע, בדקו עם מנהל אולם האירועים מה שעת הסיום המאוחרת ביותר האפשרית לחתונה, מה העלות לתוספת זמן לחגיגה לכל שעה, האם המקום סמוך לדירות או משרדים באופן שעלול להפריע לשכנים בשעות מאוחרות ? האם בר האלכוהול נגיש לחוגגים השותים ורוקדים ברחבת הריקודים, סכמו האם וכמה תעלה פתיחת בר קפה בחתונה, מה יוגש בו ומה המגבלות בהגשה בו, הגיעו לאולם החתונות ובחנו היבטים עיצוביים, כמו מאיזו כניסה יגיעו אורחיכם, האם רחבת הריקודים גדולה והאם יש בה מאווררים והאם מיזוג האוויר יעיל לחוגגים, התאמה של מערכות ההגברה והתאמה של הרחבה שמול מקום החופה, לאכלוס החוגגים בשעת טקסט הנישואין בחופה, מה העלויות הנדרשות עבור הגברה

3. סכמו עם בעלי המקצוע כמו התקליטן DJ, בעל האולם, הצלם ואחרים מה בדיוק כלול בשירותים שלהם, למשל האם אלבום חתונה כלול במחיר, הנחו את בעלי המקצוע מה הם רצונותיכם ודרישותיכם, מה תעדיפו וכיצד – למשל איזו מוזיקה תושמע ברחבת הריקודים, סידורי ישיבה ושולחנות כך שיתאימו לכם ותוכלו לארגן באופן יעיל ישיבה של אנשים מתאימים זה עם זה ובמיקום שאינו קרוב מידי למשל לרחבת הריקודים אם מדובר באנשים מבוגרים שהרעש הרב עלול להפריע להם לשוחח

4. קיבעו אדם שיסייע לכם לנהל את הארגון של החתונה, להיות הממשק עם מנהלי האולם ועם בעלי המקצוע, אדם קרוב עלייו אתם סומכים שיעזור באישורי הגעה לחתונה, יטפל בסוגיות נושאי הישיבה והעברת כיסאות וצלחות במקרה הצורך ועוד.

 

דילוג לתוכן