עישון גורם לסרטן שלפוחית השתן

הממצאים מוכיחים שעישון מגביר את הסיכון לסרטן שלפוחית השתן בגברים ובנשים ב-400%

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
עישון וסיגריות. מקור : ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. מאת: CrazyD

מחקר חדש מעלה כי עישון מגביר את הסיכון לסרטן שלפוחית השתן בגברים ובנשים ב-400%

 מעשנים סיגריות וחושבים להפסיק ? הנה עוד סיבה טובה להמנע מעישון: מחקר חדש שפורסם לאחרונה מוכיח כי עישון סיגריות מגביר את הסיכון לחלות בסרטן שלפוחית השתן, בקרב נשים וגברים כאחד.

 במחקר שפורסם בכתב העת של ההתאחדות הרפואית האמריקאית Journal of American Medical Association  ביקשו החוקרים למדוד ולכמת את מהות הקשר בין סרטן שלפוחית השתן לבין עישון מוצרי טבק כיום. זאת לאחר שמחקרים קודמים העלו כי עישון מגביר את הסיכון לסרטן שלפוחית השתן בקרב גברים ב-50% עד 65% ובקרב נשים מגביר את הסיכון לסרטן ב20-30% ושעישון סיגריות בעת המחקר, הכפיל פי 3! את הסיכון לסרטן.

לשם כך בחנו החוקרים נתונים של כ280,000 גברים וכ185,000 נשים שנאספו במסגרת מדגם לאומי בנושאי בריאות ותזונה בארה"ב בין השנים 1995 לשנת 2006.

ניתוח ממצאי המחקר העלה כי במשך תקופת המחקר אותרו 3896 מקרים של סרטן שלפוחית השתן בגברים ואילו אותרו 627 מקרים של סרטן זה בקרב נשים. אנשים שעישנו בעבר, ואנשים שעישנו עדיין בעת שהשיבו על השאלות במחקר, היו בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן שלפוחית השתן.

כך, אנשים שעישנו בעבר היו בסיכון הגבוה פי 2.2 (220%) לחלות בסרטן שלפוחית השתן. אנשים שעישנו בעת שהמחקר נערך, היו בסיכון גבוה יותר של פי 4! (400%) זאת בהשוואה ללא מעשנים.

 ממצאים אלה מצביעים על סיכון גבוהה יותר לחלות בסרטן שלפוחית השתן, גם בקרב נשים וגם בקרב גברים, בהשוואה לממצאים שעלו ממחקרים קודמים שנערכו בין 1963 לשנת 1987.

דילוג לתוכן