עישון סיגריה אלקטרונית הוביל לאשפוז צעירים עם נזק לריאות 

בני נוער בארצות הברית אושפזו עם נזק ריאתי לאחר עישון של סיגריה אלקטרונית.

מייסד ג’ול : לא רוצים שצעירים ישתמשו בסיגריה האלקטרונית.
עישון סיגריות רגילות הרסני לבריאות אולם מה בדבר השפעות עישון סיגריה אלקטרונית באמצעות אידוי על בריאות המעשן ומה ההבדל בין עישון מוצרי טבק לסיגריה זו ?
השפעותיה של סיגריה אלקטרונית טרם הובררו שכן לא נעשו די מחקרים ארוכי טווח בהיותה מוצר חדש יחסית בשוק. מספר אירועים דרמטיים מעלים לשיח הציבורי את השפעת עישון סיגריות אלקטרוניות על קטינים.
דיווחים מארצות הברית מצביעים על חשש לנזק משמעותי לריאות שהוביל ככל הנראה לאשפוז של מספר צעירים בארצות הברית וזאת עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית. הדיווחים שנעשו היו אודות בני נוער מאזור ויינבאגו, וואקשה ומילווקי שהגיעו לבית החולים עקב תופעות של בעיות נשימה חמורות ותופעות לוואי כמו שיעול, שלשול והקאות לאחר שהשתמשו מספר שבועות או חודשים בסיגריה אלקטרונית.
“מעולם לא רצינו שקטינים ישתמשו במוצרים שלנו” אומר ג’יימס מונסיס, מייסד ג’ול יצרנית הסיגריות האלקטרוניות בשימוע שנערך בקונגרס האמריקאי. על פי דבריו מול הנבחרים : “כפי שהנתונים מראים, מספר גובר והולך של קטינים בארצות הברית עושים שימוש במוצרים של ג’ול וזוהי בעיה רצינית.” לדבריו לחברת ג’ול אין משהו יותר חשוב בסדרי העדיפויות שלה מאשר להלחם בתופעה זו.” לדברי מונסיס “חברתו אינה חברת טבק ומוצריהם עדיפים עבור מעשנים.”
התופעה של צעירים רבים המעשנים סיגריות אלקטרוניות בפרט בטעמים שונים הופכת לרווחת וממצאים אלה מעוררים דאגה רבה בקרב גורמי בריאות בארצות הברית ובמדינות נוספות בהן נעשה שימוש גובר בסיגריה אלקטרונית.
דו”ח שפורסם לאחרונה על ידי ארגון הבריאות העולמי המתאר את הנזקים החמורים של סיגריות רגילות ומוצרי טבק מדגיש כי גם השימוש בסיגריה אלקטרונית בכלל בהיבט הבריאותי ובפרט כאמצעי לחשיפת הצעירים לעולם העישון, מהווה בעיה חמורה שמצריכה טיפול.