עליה בכמות הנדבקים והחולים הקשים

שלושה ימים ברצף עם תחלואה של מעל 700 איש ליום. נתונים חדשים מצביעים על המשך העלייה במספר החולים בקורונה. עלייה מדווחת במספר החולים הקשים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
תסמיני קורונה - הסימפטומים של וירוס הקורונה דומים לאלו של שפעת או דלקת ריאות. אילוסטרציה: Pixabay Mojca JJ Mojpe

שלושה ימים ברצף עם תחלואה של מעל 700 איש ליום. נתונים חדשים מצביעים על המשך העלייה במספר החולים בנגיף הקורונה. בנוסף מדווחת עליה במספר החולים הקשים. דאגה בקרב מומחים מצפי למאות חולים קשים בתוך שבועות ספורים במידה והעליה בתחלואה תמשך בקצב הנוכחי.

אתמול אומתו בישראל 765 חולים חדשים. מאז חצות אומתו 105 חולים. סך הכל אומתו בישראל עד כה מעל 848 אלף חולי קורונה. כיום יש בישראל 5,372 חולים פעילים. מדובר בעלייה של 33 חולים פעילים מאז חצות. בבתי החולים מאושפזים 100 חולי קורונה. מספר החולים קשה בישראל עלה בשלושה מאז חצות. כעת ישנם בישראל 54 חולים קשה. מתוכם נמצאים במצב קריטי 17 חולי קורונה. 16 חולי קורונה מונשמים.  עד כה נפטרו בישראל 6,443.

עליה בכמות הנדבקים והחולים הקשים בשל ווריאנט הדלתא

נגיף הקורונה מתפרץ מחדש בישראל. זאת לאחר הידבקות של ישראלים רבים בחו"ל, בווריאנטים של קורונה שעמידים לחיסון. כיום המוטציה ההודית- ווריאנט דלתא הוא ההולך ומתגבר בישראל ומגביר את התחלואה הקצב גובר.

עד כה חוסנו בישראל במנה ראשונה 5.73 מליון ישראלים. במנה שניה חוסנו 5.2 מליון ישראלים. ממצאים מחקריים מעלים כי המתחסנים בחיסון של פייזר נגד הקורונה התאפיינו בתסמינים פחות קשים ובתמותה מופחתת. עם זאת שיעור ההגנה מהדיבקות בנגיף הקורונה מסוג דלתא נמוך בהשוואה להגנה מנגיף המקורי שכנגדו פותח החיסון.

שר הבריאות ציין לאחרונה כי ברצונו להערך לחזור לתו הירוק באופן מחושב ו"לא לנקוט צעדים בשלוף". בממשלה הועלו אתמול נתונים מעוררי דאגה. על פיהם 2 אחוזים ממאומתי קורונה הופכים לחולים קשים.

דילוג לתוכן