עליה במספר חולי הקורונה

מספר החולים הפעילים בישראל הוא 1,974 ואילו 59 מקרים חדשים של חולי קורונה התגלו. מספר האנשים שהחלימו בישראל הוא 14,812 איש מתוך 17,071 איש שהחלו בקורונה בישראל. מספר מקרי המוות בישראל עקב הנגיף הוא 285, אדם אחד נוסף שנפטר מאז אתמול. לדברי שר הבריאות הנתונים הראו  עליה פי 5 של מספר החולים המאובחנים. שיעור זה ...

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
חיטוי ושמירה על כללי הזהירות נגד הידבקות בנגיף. צילוםPixabay Luisella Planeta Leoni

מספר החולים הפעילים בישראל הוא 1,974 ואילו 59 מקרים חדשים של חולי קורונה התגלו. מספר האנשים שהחלימו בישראל הוא 14,812 איש מתוך 17,071 איש שהחלו בקורונה בישראל.

מספר מקרי המוות בישראל עקב הנגיף הוא 285, אדם אחד נוסף שנפטר מאז אתמול.

לדברי שר הבריאות הנתונים הראו  עליה פי 5 של מספר החולים המאובחנים. שיעור זה גדל מחצי אחוז ל2.5 מתוך כלל הבדיקות שנערכו.

הקיבולת המקסימלית של משרד הבריאות היא לערוך 15,000 בדיקות לאיתור קורונה מידי יום. ציין השר שקרא לישראלים הסבורים כי הם אולי חולים בנגיף או סובלים מסימפטומים, או שסבורים שהיו בקרבתו של אדם חולה בקורונה ללכת להיבדק.

מגמת עליה במספר הנדבקים

לדברי שר הבריאות ישנו מוקד התפרצות של הנגיף הממוקד בעיר ירושלים. במוקד זה ישנם מספרים גבוהים של הידבקות. השר מרגיע וסבור כי אין להכנס ללחץ שכן העליה המתמדת במספר הנדבקים בנגיף החלה עוד טרם ההידבקות בבית הספר בעיר.

לדברי השר גם לאחר קיזוז מספר החולים בבית הספר בירושלים,ניתן לראות בבירור שישנה מגמה של העליה במספר הנדבקים בנגיף.

עד כה נדבקו ברחבי העולם מעל 6.2 מליון איש. מתוך כלל חולי הקורונה החלימו עד כה 2.8 מליון איש. מכלל מקרי החולי מהנגיף נפטרו עד כה מעל 372,000 איש בעולם.

ארצות הברית מצויה בראש הטבלה הטרגית של מקרי המוות עם מעל 105 אלף מקרי מוות ו1.8 מליון חולים. ברזיל סובלת ממקרים רבים גם היא ומספר מקרי ההדבקות בה עבר את חצי מליון התושבים ומגיע לכ28,000 מקרי מוות. ברוסיה עד כה נדבקו מעל 400000 איש ומספר מקרי המוות עולה בשיעור גבוה ועומד כעת על 4,693 איש.

עוד הדגיש שר הבריאות באשר להתפשטות הנגיף בישראל כי על עסקים לשמור על הנחיות התו הסגול. לדבריו לא נדרש לדעת כל כלל אלא מספיק שיכירו את ההנחיות המרכזיות והחשובות כנגד הידבקות ויקפידו עליהן- חבישת מסיכת מגן, שמירה על מרק זהירות והקפדה על היגיינה.

דילוג לתוכן