עליה בתחלואה ובמספר המתחסנים

בנימינה עם 122 חולים פעילים היא יישוב ראשון בישראל מוגדר כאדום לאחר תקופה ארוכה. מקור ההדבקה הוא אדם שחזר מחו”ל. נגיף הקורונה דלתא המוכר גם כווריאנט ההודי ממשיך ומתפשט בישראל. לצד זה זינוק במספר המתחסנים, במיוחד צעירים. אתמול התגלו 138 מאומתים חדשים של נגיף הקורונה. נתון זה הוא הגבוה ביותר מאז חודש אפריל השנה. מאז חצות אומתו 169 חולים חדשים. היום הוא כבר היום השלישי ברצף בו אומתו מעל 100 חולי קורונה חדשם. סך הכל חלו עד כה בישראל 840,430 אנשים בקורונה. כיום בישראל 789 חולים פעילים. 52 חולים מצוים בבתי חולים. 27 חולים קשים מצוים כיום בישראל. מדובר בעליה של 3 חולים מחצות. מתוך החולים קשה, מצויים 19 במצב קריטי. 17 חולים מונשמים. עד כה נפטרו 6429 חולי מקורונה. אתמול היה אחוז הבדיקות החיוביות 0.3 אחוזים. אתמול בוצעו מעל 43 אלף בדיקות קורונה.

עלייה בתחלואה בקורונה בישראל. משרד הבריאות קורא להתחסנות צעירים. צילום: Pixabay Spencer Davis
עלייה בתחלואה בקורונה בישראל. משרד הבריאות קורא להתחסנות צעירים. צילום: Pixabay Spencer Davis

מגמת ההתחסנות בעלייה. עד כה התחסנו בישראל 5.523 מליון ישראלים במנה ראשונה. מחצות חוסנו מעל 6500 ישראלים נוספים. בחיסון השני חוסנו 5.154 מליון ישראלים. מדובר בעליה של 798 איש מחצות. מדובר במספר המתחסנים הגבוה ביותר במנה הראשונה מאז מר. השנה. אתמול חוסנו 10,543 ישראלים במנת חיסון ראשונה. רבים מהם ילדים ובני נוער בני 12 עד 16.  1,094 ישראלים חוסנו במנה שנייה אתמול.

משרד הבריאות קורא להתחסן

על רקע העליה בתחלואה חתם אתמול מנכ”ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי על חובה לעטות מסיכה גם בנמלי תעופה ובמקומות בהם ניתן שירות רפואי. כמו כן אושרה אפשרות הטלת קנס של 5000 ש”ח על אדם שיש באחריותו קטין בן 12 ומטה, במידה והקטין שגר אימו הפר בידוד.

בתוך כך, משרד הבריאות פתח בקמפיין לחיסון צעירים. הקמפיין קורא לחסן צעירים בני 12 עד 16. קמפיין של משרד הבריאות יועלה החל מהיום בערב באינטרנט ובטלוויזיה. את הקמפיין פותח סרטון של דוקטור איתי פסח, מנהל בית חולים ספרא לילד בבית החולים שיבא תל השומר. בסרטון מציין הדוקטור פסח שבעקבות העליה במספר חולי הקורונה הצעירים, עלולה מגיפת הקורונה להתפרץ שוב. לכן המלצת משרד הבריאות היא לחסן מי שמעל גיל 12. בנימה אישית מוסיף דוקטור פסח כי חיסן את ילדיו וקורא להגן על הילדים של כל אחד ואחת וללכת להתחסן.