עלייה בסיכון לסרטן במהלך ההריון

חוקרים: עליה של עשרות אחוזים בסיכון לסרטן בעת ההריון בשל דחיית גיל הלידה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

הריון ולידהאונקולוגיה
הריון. מקור: ויקיפדיה ברישיון. מאת Petercantfail

ממצאי מחקר חדש מצביעים על עלייה משמעותית באחוז מקרי הסרטן במהלך ההריון, ככל הנראה בעקבות העלייה בגיל הלידה

כיצד משפיעה דחיית הלידה בעידן המודרני בתרבות המערבית על בריאות האם במהלך ההיריון. ממצאי מחקר חדש שמתפרסם לאחרונה מעלה כי דחיית גיל ההיריון גרמה להגברה של שכיחות מקרי מחלת הסרטן במהלך ההיריון.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון את המגמות הקשורות לתחלואה במחלת הסרטן ואת הקשר בין סרטן הריוני לגורמים שונים. לשם כך בחנו החוקרים מדגם של 781,907 נשים בהריון ו-1,309,501 לידות במהלך השנים 1994 ועד שנת 2007. מן הממצאים העלו החוקרים כי דחיית גיל ההריון גרם לעלייה חדה בשיעור הסיכון לחלות במחלת סרטן – כמו סרטן העור- מלנומה- 33.3% מהמקרים של המחלה בעת ההריון, סרטן השד – 21% מהמקרים.

הממצאים הצביעו על עלייה משנת 1994 לשנת 2007 משיעור של 112.3 מקרי סרטן לכל 100 אלף לידות בשנת 1994 לשיעור של 191.5 מקרי סרטן ל100 אלף לידות בשנת 2007.

עוד מצאו החוקרים כי נשים שילדו מספר פעמים היו בסיכון מוגבר לסרטן בעת ההריון. כמו כן החוקרים מצביעים על כך שנשים שילדו בעת שחלו בסרטן התאפיינו בריבוי ניתוחים קיסריים, לידות לפני הזמן המשוער של סיום ההריון וזירוזי לידה.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואת נשים באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה, ממרכז לוואי למחקר הסרטן באוניברסיטת דרום ווילדס החדשה שבסידני באוסטרליה, מהמחלקה לאפדימיולוגיה בבית הספר לבריאות ציבורית באונ' סידני וממכון קולינג למחקר רפואי באוניברסיטת זו.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן