עשייה חיובית דיוויד ק. רינולדס

על ספרו של דיוויד ק. רינולדס- "עשייה חיובית"

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהקואצ'ינג - אימון אישי
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: עשייה חיובית
מחבר הספר : דיוויד ק. רינולדס
מספר עמודים : 281
סוג כריכה: רכה

תחום: קבלת החלטות, רגשות, מוכוונות מטרה, רגש, עשייה חיובית, מעשיות, יישומיות, פרקטיות, מטרות, יעדים, התנהגות, ניהול, יעילות, שיטת נייקן, שיטת מוריטה, התמודדות עם המציאות, פסיכותרפיה, פסיכולוגיה.

תקציר: מה היא גישת העשייה החיובית? אילו תיאוריות ושיטות עומדות בבסיסיה ? כיצד ליישם אותה בחיי היומיום ומה השלכותיה של גישת העשייה החיובית ? לנושאים אלה ורבים אחרים מעניק המחבר דיוויד ק. רינולדס מענה בספרו "עשייה חיובית".

גישת העשייה החיובית היא שיטה אשר "דוגלת באימות של התנהגות מוכוונת מטרה תוך התייחסות מעשית לרגשות כמסן בלבד ולא כגורם עצמאי. בספר מוצגות "מגוון רחב של נסיבות חיים ובעיות לצד עצות מעשיות ברוח גישת העשייה החיובית…" גישה זו המוצגת בספר בצורה פשוטה ומעשית מעניקה לקורא עצות מעשיות אשר נוגעות לחיי היומיום וכדברי המחבר "גישת העשייה החיובית מציגה בפניכם דרך שתסייע לכם לרדת מרכבת ההרים (הרגשית) הזאת. העצה פשוטה: קבלו את כל הרגשות או כל מציאות אחרת שבה אתם נתקלים או הכירו בהם ואז המשיכו לבצע את כל מה שעליכם לעשות בחייכם… רגשו אמנם נותנים לנו מידע על המציאות אך הם אינן אמורים להכתיב לנו את מעשינו… גישת העשייה החיובית מציעה לוותר על המטלה הזמנית של טיפול בעצמכם ולכוון מחדש את חייכם לביצוע הדברים שהמציאות מראה לכם שיש לעשות… להתמקד בהתנהגות מוכוונת מטרה" .

בספר עוסק המחבר בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של גישת העשייה החיובית וביניהם ההיבט הרגשי, התבוננות והכרה ברגשות, הבנה של המציאות, התבוננות והדדיות, הגישה כהרחבה של גישת מוריטה, הקשר לשיטת נייקן, עקרון הפישוט, העשייה החיובית כאומנות והיבטים יומיומים "הלכה למעשה" של גישת העשייה החיובית.

דילוג לתוכן