פג נדבק בקורונה בישראל

מגיפת הקורונה בישראל : פג בן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק. הפג אובחן היום (ראשון) כנשא של נגיף הקורונה. דיווחים בתקשורת מצביעים על כך שככל הנראה הפג נדבק מאחת מאנשי צוות בית החולים או מאחד מהוריו אשר שהו בפגיה של בית החולים.

הדבקה בפגיה. פג בן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה. טיפול בפגים. צילום Hush Naidoo Unsplash
הדבקה בפגיה. פג בן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה. טיפול בפגים. צילום Hush Naidoo Unsplash

המקרה של פג אשר נדבק בנגיף הקורונה הינו נדיר ועד כה מבין מאות אלפי האנשים שנדבקו בנגיף הקורונה וחלו, תועדו מקרים מועטים במיוחד של צעירים או פעוטות שחלו. יחד עם זאת מספר גובר והולך של ממצאים מעלים כי ילדים ופעוטות, תינוקות וצעירים נדבקים בקורונה בשיעור דומה למבוגרים אך שיעורי התמותה והתחלואה הסימפטומטית נמוכים יותר.

החשד שנבחן הוא האם הפג נדבק מעובדת סיעוד שהייתה במשמרת בשבוע שעבר ונחשפה לנגיף מחוץ למקום העבודה או שנדבק מהוריו או מגורם אחר שהיה עימו במגע.

לעת זו, כשעדיין מתנהלת חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות, הורי הפג וכמה מאנשי בצוות הרפואי שבאו עמו במגע בפגייה נמצאים בבידוד.

חולים אבל פחות: ילדים ותינוקות חולים בשיעור נמוך יותר

בניגוד לסברה לפיה ילדים ותינוקות אינם נדבקים כלל בנגיף הקורונה, ממצאים מכל העולם מראים שהדבר אינו נכון. ילדים ותינוקות כן נדבקים בקורונה כפי שמוכיח הנסיון בישראל. יחד עם זאת שיעור התחלואה בנגיף ביחס לקבוצות גיל אחרות נמוך בשיעור משמעותי במיוחד. כך מחקר שנערך לאחרונה בסין על ידי חוקרים בקרב 745 ילדים הצביע על כך שמתוכם 10 ילדים חלו בוירוס הקורונה בלבד.

מתוך עשרת הילדים שחלו שבעה פיתחו תסמינים של חום, שהוא בין הסימפטומים הנפוצים של הנגיף. אחרים סבלו מכאב גרון, נזלת ושיעול. ואולם המדענים מצאו במחקרם שאף אחד מן הילדים לא הראה סימנים של דלקת ריאות כפי שמראים צילומים בקרב מבוגרים.