פופקורן טוב לבריאות

ממצאי מחקר חדש מעלים כי חטיף פופקורן לא מעובד מכיל יותר נוגדי חימצון מועילים לבריאות בהשוואה לפירות אחרים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
חטיף פופקורן. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. צילום: Bladezcafo

ממצאי מחקר חדש מעלים כי בפופקורן יש כמות נוגדי חימצון גדולה אפילו יותר מזו שבפירות אחרים

האם החטיף המוכר והאהוב- פופקורן הוא בריא ? ממצאי מחקר חדש שהוצגו לפני מספר ימים בכנס ה243 של קהילת הכימאים האמריקאית ACS בסן דייגו, קליפורניה, מצביעים על כך כי מנה אחת של פופקורן מכילה יותר נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) מועילים לבריאות מסוג פוליפנולים (polyphenols), מאלה שבירקות ופירות. 

בפופקורן אחוז נוזלים נמוך מאד, בניגוד לפירות וירקות, מה שהופך את ריכוז נוגדי החימצון לגבוה במיוחד באופן יחסי. עוד העלו החוקרים שהקליפה החומה של הגרעין של התירס שנשארת בפופקורן מכילה ריכוז גבוה במיוחד של נוגדי החימצון ושל סיבים תזונתיים.

ממצאי המחקר העלו כי כמות הפוליפנולים במנה אחת של פופקורן- תירס מותפח, היא עד 300 מיליגרם בעוד שכמות הפוליפנולים בתירס לדוגמה היא 114 מיליגרם או 160 מיליגרם בפירות אחרים.
אמנם מדובר בחטיף לא מעובד מדגנים מלאים שהינו עשיר בפוליפנולים – נוגדי חימצון מועילים אולם יחד עם זאת מסייגים מומחי תזונה את ממצאי המחקר ומדגישים כי יש לצרוך פופקורן באופן מאוזן ורצוי פופקורן המוכן בעזרת אוויר חם וכי אין להחליף את הצריכה שלו עם צריכת ירוקות ופירות המכילים ויטמינים ומינרלים מועילים רבים.

עוד מדגישים מומחים כי יש להמנע ככל האפשר מהכנת פופקורן מוכן או קניית פופקורן בקולנוע לדוגמה המכיל כמויות שמן, שומן, חמאה או תחליף חמאה ההופכים את תכולת השומנים בו לגבוהה ביותר, הגם שפופקורן מכיל לעיתים חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, מרגרינה, כימיקלים ורכיבים מלאכותיים נוספים שנחשבים מזיקים במיוחד. במקום לאכול פופקורן תפוח עם שמ,  חמאה או תחליפי חמאה ובמקום שמן מרובה ובישול בסיר או במיקרוגל ממליצים המומחים לאכול פופקורן מותפח באוויר חם.

דילוג לתוכן