פייסבוק, עודף משקל וחובות בכרטיסי אשראי

ממצאי מחקר חדש מעלים חוקרים המתמחים בתחום הצרכנות והשיווק כי התנהגות בעת גלישה באינטרנט של גולשים ברשתות חברתיות דוגמת רשת פייסבוק Facebook מושפעת מעלייה בדימוי העצמי והבטחון העצמי שלהם המוקרן לחבריהם באופן שמשפיע על השליטה העצמית שלהם. שליטה עצמית מופחתת זו קשורה לדעת החוקרים גם לסיכון המוגבר של הגולשים ברשת החברתית לסבול מעודף משקל ומבזבזנות רבה יותר של כסף המתבטאת בחובות גבוהים יותר בכרטיסי האשראי שלהם.

רשת חברתית והשפעותיה הבריאותיות: דיכאון פייסבוק. איור המחשה: פורטל הדוקטור. הזכויות שמורות.
רשת חברתית והשפעותיה הבריאותיות: דיכאון פייסבוק. איור המחשה: פורטל הדוקטור. הזכויות שמורות.

חוקרים: פייסבוק ורשתות חברתיות קשורות להגברת בטחון עצמי המוביל זמנית לירידה בשליטה עצמית וקשור לבזבזנות ועודף משקל

על פי החוקרים מכיוון שגולשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק נהנים מתפיסה עצמית חיובית של עצמם המוקרנת לחבריהם, גלישה ברשתות חברתיות מעצימה את הדימוי העצמי והבטחון העצמי של הגולשים המרוכזים בחבריהם הקרובים, מה שמוביל באופן זמני לירידה בשליטה העצמית באופן המוביל להתנהגות עם פחות שליטה ומשמעת עצמית.

זאת בהשוואה לאלה שאינם גולשים ברשתות חברתיות. כמו כן מעלים החוקרים במאמרם ממצאים בדבר שימוש מוגבר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק לבין עודף משקל הבא לידי ביטוי בBMI גבוה ושימוש מוגבר בזבזני בכרטיסי אשראי כפי שבא לידי ביטוי בחוב כרטיסי אשראי גבוה יותר בקרב משתמשי רשתות חברתיות.

המאמר המלא יראה אור בכתב העת למחקר בנושא התנהגויות צרכנים The Journal of Consumer Research . המאמר נערך על ידי חוקרים המתמחים בנושא שיווק וצרכנות בבית הספר לעסקים באוניברסיטת קולומביה הניו יורד ומבית הספר כץ למינהל עסקים באוניברסיטת פיטסבורג, שבפנסילבניה בארצות הברית.