פירות גרגרים כנגד אלצהיימר

פירות גרגרים עוזרים למניעת אלצהיימר

כל פירות הגרגרים עשירים בפלוונואידים צבעוניים (פלבונואידים)– היותר עשירים בהם הם בלוברי ותות שדה. הן מומחי תזונה והן מחקרים רבים שנעשו מאשרים שצריכת פירות גרגרים מפחיתה מצבים דלקתיים מסכני בריאות בטריליוני תאים בגוף האדם ועשויה להפחית סיכון להתפתחות מחלות כלי דם, סוכרת וסינדרום מטבולי – גם מחלת אלצהיימר. מחלת אלצהיימר פוגעת היום בקשישים רבים והיא הרסנית לאדם ולבני משפחתו.

כעת, במחקר חדש נמצא שצריכה קבועה של פירות גרגרים עשויה לעזור למנוע היווצרות של שרשרות חלבונים פגועות, כמו אלו שמצויות במוחם של אנשים עם דמנטיה ומחלות מוח כרוניות נוספות. צוות מחקר מהמרכז לחקר תזונת האדם המבוגר באוניברסיטת טפט בארה”ב מצא הוכחות לכך שצריכת פירות גרגרים מהסוגים בלוברי ותות שדה משפרים התנהגות ופעילות קוגניטיבית. זה נמצא במחקר מוקפד מאוד, עם קבוצת בקורת, שנעשה עם מודל של בעלי חיים שחילוף החומרים שלהם דומה לזה של בני אדם.

פירות הגרגרים נמצאו מפחיתים מצבים דלקתיים ועקה חמצונית ובכך הם, למעשה, עוזרים לשמר יכולת קוגניטיבית. נתוני מחקרים אלו הובאו לידיעת הציבור מטעם החברה האמריקאית לביולוגיה ניסויית. צריכה קבועה של פירות גרגרים צמצמה במידה רבה נזק של קרינות ממושכות להן נחשפו בעלי החיים. כמות בטא עמילואיד במוחם של בעלי החיים פחתה במידה רבה, אצל אותם אלו להם ניתנו פירות הגרגרים כחלק מתזונתם.

חמוציות. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-BY-SA. צילום: Mariluna
חמוציות. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-BY-SA. צילום: Mariluna

לגבי היישום בבני אדם, קבוצת המחקר שערכה את הניסויים האלו הגיעה למסקנה שצריכה קבועה של פירות גרגרים יש בה כדי לצמצם או למנוע הידרדרות קוגניטיבית ומחלות כמו אלצהיימר. חשוב לציין שגם צריכת שמן קוקוס, 1-2 כפות ביום, גם הקפדה לבל יהיו מחסורי תזונה של ויטמיני B ובכללם B12 וכמובן צריכת מזון טבעי ונקי מרעלים. גם בהם יש תרומה לשמירת היכולת הקוגניטיבית של אדם בגיל הזקנה.

מקורות
Study finds berries clear amyloid brain tangles to help fight Alzheimer’s dementia
Sunday, May 05, 2013 by: John Phillip
http://www.naturalnews.com/040208_berries_Alzheimers_disease_brain_health.html#ixzz2SUaO9LGj

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466