פירות חשובים לחולי סרטן

בריאות מן הטבע : מזונות לחולי סרטן

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
ענבים- מכילים רזברטרול. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2.5 by sa. צילום: Tomas Castelazo

תזונה בריאה : פירות לחולי סרטן
מאחר ותאי סרטן ניזונים מסוכרים, בקרב החולים אין בהירות בנושא האם מותר להם לאכול פירות, אשר כמובן מכילים סוכר. החוקר אשר בדק את הנושא, טוען שיש פירות שאסור לחולי סרטן לאכול אותם ולעומתם, יש פירות חשובים בחשיבות עליונה למניעת סרטן וכעזר להתגבר עליו. להלן יובאו חמשת הפירות היותר מומלצים על ידי חוקר זה. חשוב לציין, שתמיד מומלץ ביותר לאכול פירות וירקות אורגניים – לחולי סרטן זה חשוב שבעתיים.

1) ענבים – פירות הענבים מכילים את הפיטוכימיקל רסברטרול, שמוכר כמונע הפיכת תאים בריאים לתאי סרטן ומסוגל למנוע שגשוג של תאי הסרטן. ברפואה הסינית רופאים מאוד מחשיבים את פירות הענבים כמעשירים את הדם, מקנים שלווה, מרווים צימאון, עוזרים לעיכול ולהפרשת שתן. פירות הענבים עוזרים גם למי שקיבל טיפולי ניתוחים והקרנות.
2) תות שדה – פירות תות השדה מכילים חומצה אלגית, שיכולה להגן על הגוף בפני חומרים גורמי סרטן ובכך לצמצם את שכיחותו. פירות אלו עוזרים להפרשה מוגברת יותר של רוק, הם מרווים צימאון ועוזרים כנגד התייבשות הריאה והסמפונות. יש בהם עזר רב כנגד תופעות הלוואי של הקרנות ולאלו שסובלים מסרטן בדרכי הנשימה העליונות, ריאות וקנה הנשימה.
3) בננות – בבננה יש חומרים שמגנים מפני מספר קרצינוגנים מלהזיק לגוף ובהם אפלאטוקסין 1B, בנזו ופירן. ניסויים עם בעלי חיים לימדו שאם יש מחסור במגנזיום, תיחלש במידה רבה היכולת של הגוף לסלק מתוכו תאי סרטן. בננה עשירה במגנזיום, גם באשלגן, לכן היא מאוד יעילה למניעת סרטן וללחימה בו.
4) תאנים – ציפת התאנים מכילה חומר שיכול למנוע התפתחות סרטן ולחסל תאים חולים. מתוך מעקב אחרי 1,300 חולי סרטן ב-6 בתי חולים, נמצא שלתאנים יש יכולת הגנה כנגד מספר סוגי סרטן ובהם אסקיטס קרצינומה, סרקומה, סרטן כבד, סרטן ריאות ועוד. זהו פרי מזין וחשוב לתת אותו לחולי סרטן.
5) קיווי – 100 ג' קיווי מכילים 150 מ"ג ויטמין C, זהו אחד מן הפירות היותר עשירים בוויטמין זה. הוא מגן על ממברנות התאים וכן מנקה את הדם ומשפר את זרימתו. הוא חשוב במיוחד לחולות סרטן שד, סרטן ריאות, סרטן צוואר הרחם וסרטן שלפוחית השתן.
בנושא זה של צריכת פירות על-ידי חולי סרטן נערכו בעבר מחקרים רבים. סיכום של מספר רב של מחקרים, סקירה כללית (מטא אנליזה) הופיע בשעתו בעיתון המקצועי Nutrition and Cancer. בסקירה כללית זו נבדקו 156 מאמרים. מתוכם, 128 הראו השפעה חיובית של צריכת פירות וירקות על-ידי חולי הסרטן. בשום מקרה לא נמצאה החמרה של המחלה בעקבות אכילת פירות. העזר הרב ביותר של אכילת פירות היה עבור חולי סרטן בפה, בית הבליעה והריאות.

מקורות:

http://EzineArticles.com/?expert=Lv_Hongyu
Article Source: http://EzineArticles.com/4936696
2) Fruit, vegetables ans cancer prevention: a review of the epidemiological evidence. Nutrition and Cancer, Vol 18. Issue 1, 1992

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן