פעילות גופנית נגד קורונה

ממצאי מחקר נרחב מצביעים על הקשר בין העדר פעילות גופנית תכופה לבין הסיכון לחלות בתסמיני מחלת נגיף קורונה באופן חמור ומוות ממנו

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהכושר וספורט
פעילות גופנית מופחתת וסיכון מוגבר לקורונה חמורה ומוות. צילום: Pexels Pixabay

פעילות גופנית מועטה או העדרה פעילות גופנית קשורה למגוון מחלות התעמלות גופנית וספורט תדירה מועילים במגוון היבטים נפשיים ובריאותיים. כיצד משפיעה פעילות גופנית על הסיכון לחלות בקורונה חמורה? ממצאי מחקר חדש מגלים. על פי המחקר החדש אנשים המתאמנים בקביעות נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות בקורונה.

במחקרם המדענים בחנו את הקשר בין מגוון היבטי אורח חיים ובריאות לבין הסיכון לקורונה. המדענים מצאו כי מבין כלל המשתתפים, אלו שביצעו את מירב הפעילות הגופנית היו בסיכון נמוך מאוד לחלות בקורונה חמורה וסיכון למוות מנגיף הקורונה. זאת בהשוואה למי שלא ביצע פעילות גופנית או ביצע מעט התעמלות.

ממצאי המחקר בוססו על נתונים ממדגם נרחב של 48,440 בוגרים שחלו בקורונה בין ינואר לאוקטובר 2020. המדענים השוו את המידע אודות עשרות אלפי משתתפים אלו למציאת מאפיינים הקשורים עם סיכון מוגבר לתחלואה חמורה ומוות מקורונה.  ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

חוסר פעילות גופנית וסיכון כפול למוות מקורונה

המדענים בדקו ומצאו כי אנשים שהיו כמעט לא פעילים גופנית במשך שנתיים לפני מחלתם מצויים בסיכון מוגבר לאשפוז. כמו כן המדענים מצאו כי מבין המשתתפים החולים בקורונה אלו שהתעמלו מעט או לא התעמלו היו בסיכון מוגבר להזדקק לטיפול נמרץ רפואי. עוד מצאו המדענים שהממעטים להתעמל היו בסיכון מוגבר משמעותית למוות מקורונה. הסיכון במדגם הושווה בין מי שהתעמלו פחות מ10 דקות בשבוע לבין מתעמלים מעל 150 דקות בשבוע.

המדענים שיקללו גורמי גיל, מגדר, מצב רפואי ועוד. אחרי שקלול הנתונים מצאו המדענים שמי שהתאמנו 10 דקות ופחות היו בפי 2 סיכון לאשפוז. הם היו מצוין בסיכון מוגבר ב73% להזדקק לטיפול נמרץ. הסיכון שלהם למוות היה כפול פי 2.5 ביחס למתעמלים הרבה.

המחקר לא בחן קשר סיבתי אלא מתאמי. במחקר המדענים לא בדקו גם האם אימון גופני מוריד את הסיכון להידבקות במחלה.

הממצאים מצביעים על הקשר בין העדר פעילות גופנית תכופה למחלת קורונה חמורה ומוות. הממצאים הצביעו על כך שמעט פעילות מגבירה פי 2 את הסיכון למחלת קורונה חמורה. כמו כן מצאו המדענים כי פעילות גופנית מועטה זו קשורה גם לסיכון כפול למות מקורונה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן