פעילות גיבוש ייחודית לצוות עובדים

פעילות גיבוש ייחודית לצוות זו מפרטת משחק המיועד לקבוצה. הפעילות יכולה להתבצע כחלק מפעילות בתוך המשרד. או פעילות במסגרת ערב גיבוש לעובדים. או יכול להיות מועבר כהפעלה לגיבוש צוות עובדים או מנהלים במסגרת יום למידה או כנס. נוכל גם להשתמש בפעילות זו כמשחק ייחודי לצוות או לקבוצה בהפעלה במסגרת יום עיון, יום כיף לעובדים או סדנת מנהלים או עובדים במסגרת אחרת.

במשחק זה המשתתפים מחולקים לזוגות מבלי לדעת מי הזוג של מי וכך נהנים מאתגר מהנה ומלמד. פעילות גיבוש זו מחדדת היבטים של תקשורת בין אישית. הפעילות משפרת את לכידות הצוות ואת ההיכרות בין העובדים. ואגב כך ההפעלה גורמת גם להתוודעות ורגישות זה לזה. זאת לצד האתגר, ההנאה והבידור שבפעילות.

פעילות גיבוש מהנה וייחודית לצוות עובדים או מנהלים או קבוצת חברים או מכרים. צילום : Anemone 123Österreich
פעילות גיבוש מהנה וייחודית לצוות עובדים או מנהלים או קבוצת חברים או מכרים. צילום : Anemone 123Österreich

נוכל להוציא לפעול את הפעילות בעצמנו או בעזרת מפעיל האירוע או המפיקים. את ההפעלה נוכל לבצע במסגרת פעילות עם קבוצה או צוות גדול מאוד או קטן. נוכל להוסיף למשחק פרסים ונקודות. כך מי שמגלה ראשון את זהותו שלו ואת הצמד שלו יכול לזכות בפרס. או שני הצמדים הראשונים אשר מצליחים לגלות ומזהים את הצמד. או למשל הזוג שמוצא הכי הרבה נושאים במשותף יכול להיות הזוכה בפרס.

פעילויות גיבוש לקבוצות

פעילויות גיבוש לקבוצות אינן בהכרח גיבוש צוות. לכן כאשר אנו יוצרים ערבי גיבוש או פעילויות וסדנאות לעובדים יש לקחת בחשבון את טיב הקבוצה, הקשרים ביניהם, מטרות הפעילות ועוד. לפניכם מפורט עוד משחק פעילות גיבוש לקבוצות:

כל המשתתפים עומדים עם הגב למי שעורך את ההפעלה. הוא מדביק לגב של כל משתתף דף נייר ובו כתובה מילה אחת מתוך שתי מילים שהן צמד.  זוגות או מדים לדוגמה לפעילות הגיבוש; חתול ועכבר, מלח ופלפל, מלך ומלכה, עמי ותמי, רומיאו ויוליה, שחור ולבן, חץ וקשת, טום וג’רי.

כך למשל על הדף בגבו של משתתף מספר 1 יהיה כתוב מלח. על גבה של משתתפת מספר 2 יהיה כתוב לבן, על גבו של משתתף 3 יהיה כתוב פלפל ועל הגב של משתתף 4 יהיה כתוב שחור. (שחור ולבן, מלח ופלפל).

בהפעלת הגיבוש מתבקשים המשתתפים לזהות מה כתוב על גבם. הם יכולים לעשות זאת באמצעות שאלת “האם” שהתשובה עליה היא כן או לא. אי אפשר לשאול שאלות שמבקשות תיאור. כך למש הם יכולים לשאול האם המילה שעל גבו היא אוכל. האם זה אדם? האם מדובר בזכר או נקבה וכו.

כאשר מישהו מגלה באופן מדויק מה מודבק על גבו הוא נדרש לחפש את המשתתף שעל גבו כתובה המילה המשלימה את צמד המילים. למשל מישהו שגילה שכתוב לו פלפל על הגב ילך למי שכתוב לו מלח על הגב. ואז שני המשתתפים הללו נדרשים לשבת על הרצפה ולגלות יחד ארבעה דברים שמשותפים להם.

מחפשים פעילות גיבוש מהנה ומעצימה לצוות או קבוצת עובדים או מנהלים המועברת על ידי טובי המומחים? צרו קשר לייעוץ ללא תשלום בטלפון  050-733-2500. או השאירו פרטים באי- מייל או באמצעות טופס יצירת קשר.