פעילות גיבוש: 3 משחקי גיבוש צוות עובדים

לפניכם מפורטים שלושה סוגי פעילות גיבוש; 3 משחקי גיבוש צוות עובדים או מנהלים במשרד, פעילות גיבוש המשולבת במסגרת סדנת יצירה, ומשחקים בסביבה טבעית או עירונית בסגנון ODT Out Door Training.

פעיולות גיבוש ויצירת צוות. צילום: Henning Westerkamp
פעיולות גיבוש ויצירת צוות. צילום: Henning Westerkamp

רעיונות לפעילות גיבוש זוכים לעדנה בימים אלה בהם רבים מבקשים לשפר את לכידות הצוותים. לשם כך רבים מחפשים אחר סדנאות גיבוש, יום כיף לצוות העובדים, פעילות ODT משחקי וערכי או ערבי גיבוש לעובדים. זאת בין אם מדובר בפעילות גיבוש לצוות קטן של מנהלים או פעילות גיבוש לעובדים.

מורכבויות בפעילות גיבוש

להלן מפורטים רעיונות לפעילות גיבוש. לעתים בשל חוסר תקציב רבים מבקשים להפיק וליצור לבד את סדנאות הגיבוש, פעילויות פיתוח מנהלים, ימי כיף לעובדים או משחקי גיבוש. לעתים מבקשים להעזר בגורם מומחה שיפיק את הפעילויות. בכל מקרה, בבואנו להפיק יום כיף לעובדים, ערב גיבוש, יום כיף לצוות, סדנאות לצוות או חווית משחקי פיתוח מנהלים, חשוב להתייחס להיבטים הבאים:

  • תפיסות העובדים לגבי אופי הפעילות הרצויה בין היתר בהתאם לפעילויות קודמות.
  • טיב הקשרים האישיים הקיימים בין המשתתפים לפני ייזום פעילות גיבוש צוות. כלומר בחינת המורכבויות וטיבם של הקשרים בין חברי הקבוצה. זאת באופן שנוכל לבחור פעילות שלא תגרום דווקא לקונפליקטים, הצפה רגשית או ניתוק, במקום גיבוש.
  • אופי פעילויות גיבוש לקבוצות בהתאם לערכים המוגדרים מראש.
  • מהות התוכן שאנו רוצים שיועבר לעובדים בסדנאות גיבוש כאלה או אחרות.
  • מיקום ותזמון ערבי גיבוש באופן שיהיה מתאים, נוח, נגיש ומדויק לארגון.
  • היעדים המסוימים שקבענו בהקשר למטרה הכללית של גיבוש צוות שלשמה אנו עורכים את יום הכיף לעובדים, הסדנה לצוות או המשחקים.

3 משחקי גיבוש צוות עובדים : פעילות גיבוש

נוכל להשתמש בסוגים שונים של פעילויות. לפניכם מופיעים מספר סוגי רעיונות לפעילות גיבוש.

1. משחקי גיבוש במשרד עבור עובדים ומנהלים.

נוכל להפיק ולהנות ממשחקי גיבוש חוויתיים לגיבוש צוות קטן או קבוצה למנהלים או עובדים. פעילויות גיבוש אלה יכולות להיות עיוניות או חוויתיות, מרגשות או לימודיות. נוכל להעזר בפעילויות גיבוש, משחקים לצוות, סדנאות וערבי גיבוש לעובדים כדי לפתח ערכים שונים ולכידות. במסגרת זו נוכל לשלב מגוון פעילויות גיבוש כמו משחק החפץ שלי, פעילות משחק הזיכרון הקבוצתי או משחקי היכרות מעניינים.
נוכל גם לשלב משחקי אמת ושקר. או נוכל לשחק ניחוש תחביבים ייחודי. במסגרת משחקי גיבוש לעובדים ומנהלים במשרד נוכל ליצור משחקים לגיבוש כמו החבילה עוברת, ים -יבשה, המלך אמר, משחק אי בודד, משחק עושים טעויות, טלפון שבור, פעילות גיבוש משחק הערכים בממלכה ועוד.
רוצה פעילות גיבוש מוצלחת ומהנה לצוות, לעובדים, למנהלים או קבוצות ? צרו קשר לייעוץ טלפוני  050-733-2500  ללא תשלום או השאירו פרטים במייל או בטופס יצירת קשר.

2. פעילות גיבוש המשולבת במסגרת סדנת יצירה.

פעילות גיבוש לצוות קטן או מורחב מציעה למשתתפים חוויה מקרבת ופעילות צוות ופרט בסדנת יצירה חוויתית. נוכל ליצור פעילות גיבוש של סדנת יצירה כלשהי מלבד פעילות צוותית, ערב גיבוש או יום כיף הכולל סדנאות והרצאות. לדוגמה משחק גיבוש צוות ומשימה קבוצתית לצד פעילות אישית בסדנת יצירה בחימר, נגרות או ציור.

3. פעילות גיבוש משחקית בסביבה טבעית או עירונית.

במשימות גיבוש אלה נחלק את המשתתפים לזוגות או לקבוצות. משחקי גיבוש אלה מורכבים יותר להכנה ומימוש והם מושקעים יותר. פעילויות גיבוש מעין אלה יכולות להיות למשל בסגנון המירוץ למיליון. כל צוות נדרש למצוא פרטים או לעשות פעילויות במקומות שונים ברחבי עיר מסוימים.
פעילויות אלה של סדנאות ופעילויות גיבוש מחוץ למשרד נקראות ODT – Out Door Training.
למשל פעילות גיבוש צוות בעיר ירושלים או ברחובות תל אביב ההיסטורית. ניתן להפיק את הפעילויות של גיבוש הצוות בסגנון תחרותי אם לאו. ניתן להפיק סדנאות גיבוש ומשחקים לצוות בתחומים מסוימים, בסביבה עירונית או בטבע. השמיים והארץ הם הגבולות!