פפריקה להפחתת תמותת תאי שריר הלב

טיפול חיצוני עם פפריקה חריפה בזמן התקף לב מצמצם במידה מירבית תמותה של תאים בשריר הלב

בכתב העת של אגודת הלב האמריקאית, סירקיוליישן ריסרצ’, פורסם מחקר שנערך על עכברים בביה”ס לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי. במחקר זה נמצא, שאם בזמן התקף לב חסימתי יוצקים על בית החזה של העכברים תמיסה של פפריקה חריפה מומסת במים, חל צמצום של 85% בתמותה של תאים בלב שלהם. מסתבר שעקב הגירוי העצבי של הפפריקה החריפה, משתחרר אנזים מסוים שנמצא מצמצם במידה רבה את השיבושים במשק הסידן בגוף ובלב, שיבושים שקורים בשעת התקף לב והם האחראים העיקריים לתמותה של תאים בשריר הלב. צמצום בתמותת התאים קרה למרות העובדה שהתקף הלב היה חסימתי.

לב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. איור: Wapcaplet & Yaddah
לב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. איור: Wapcaplet & Yaddah

בעקבות תוצאות מחקר זה, החלו בבית החולים האוניברסיטאי שליד אוניברסיטת סינסינטי לטפל בהתקפי לב בעזרת אותו הטיפול – מריחה של משחה מכילת קפסיצין, החומר הפעיל בפפריקה חריפה, על בית החזה. משחה זו משמשת בטיפול חיצוני נגד כאבים. התוצאות עם בני-אדם היו דומות – 85% פחות תמותה של תאים בשריר הלב. טיפול כזה ניתן לבצע בבית באופן מיידי, עוד לפני שהגיע אמבולנס שמיועד לטיפול חירום בהתקפי לב ועוד לפני שמטפלים בחולה עם חומרים ממוססי קרישי דם המוחדרים לעורקים או בכל טיפול מתקדם אחר.

ניתן לטפל בחולים בזמן התקף לב גם עם תמיסה של מים חמים, בטמפרטורה של חום הגוף, בהם ממוססים פפריקה חריפה. הכמות המומלצת היא כפית פפריקה על כוס מים חמים בחום הגוף או מעט יותר. בארה”ב טיפול כזה נערך בעבר ע” רופא בשם ג’והן כריסטופר, שנפטר לפני מספר שנים. לדבריו, במשך 35 שנים בהן הוא הוזעק לטפל בחולים שסבלו מהתקף לב, הוא היה יוצק על החזה של החולה כוס מים חמים עם פפריקה חריפה ואף חולה שטופל אצלו כך לא מת מההתקף. מאחר וברפואה הקונבנציונאלית לא מתייחסים לטיפול אנקדוטי אלא רק לתוצאות מחקר מדעי, כפול סמיות ומבוקר שעונה לכל הכללים, לא התייחסו לטיפול מציל חיים זה אלא רק אחרי סיכום המחקר על העכברים. ראש צוות המחקר שערך את הניסוי עם העכברים חבר אל הקרדיולוג הבכיר בבית החולים שליד אוניברסיטת סינסינטי וביחד הם טיפלו באנשים בזמן התקף לב, כאמור בהצלחה מירבית. לדברי החוקרים, יש סבירות שטיפול כזה יעזור גם לחולי לב שעברו אירוע לב חמור ומועמדים להשתלת לב – זה יתרום לאיכות חייהם עד להשתלת הלב. סביר להניח שגם אם הייתה פגיעה בלב, לא עד כדי צורך בהשתלה, טיפול כזה יכול לתרום לחולה. טיפול חיצוני כזה, אותו ניתן לעשות בבית גם עם ממחטה או מגבת מטבח קטנה ספוגה במים חמים מעורבבים עם פפריקה חריפה, הוא פשוט, מהיר ונטול נזקים. לדעתי, בכל בית בו יש אנשים מבוגרים, או עם רקע של סיכונים להתקף לב, חשוב להחזיק פפריקה חריפה על כל צרה שלא תבוא. בכל מקום בגוף בו מניחים רטייה ספוגה בפפריקה חריפה מהולה במים, יש אחרי מספר דקות זרימת דם מוגברת והתחממות מקומית. טיפול זה מאושר ע”י FDA בארה”ב והוא בטוח לחלוטין. יש להיזהר ממגע בעין עם הפפריקה.

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס“. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

 

מקורות

http://www.healthnews.uc.edu/news/?/9213
http://www.naturalnews.com/cayenne_pepper.html
http://www.herballegacy.com/Cayenne_History.html