פרופ' זרקא: גל קורונה שישי. עטו מסכות במקומות סגורים

פרויקטור הקורונה: אנו מצויים בגל קורונה שישי שרוב התחלואה בו מווריאנט ba5. למרות שלא הוטלו מגבלות, זרקא קורא לעטות מסכות במקומות סגורים

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
שימוש במסיכות פנים לנשימה מוגנת. אילוסטרציה: Pixabay Tumisu

פרויקטור הקורונה הפרופסור סלמן זרקא אמר היום כי אנו מצויים בגל קורונה שישי שרוב התחלואה בו מקורה בווריאנט ba5. כך על פי תוצאות בדיקות ריצוף גנטי שנערכו בחלק מהחולים. לדבריו למרות שלא הוטלו מגבלות, ולא בוחנים כעת להטיל הגבלות על תושבי ישראל, לדבריו ראוי להפגין אחריות ולעטות מסיכות במקומות סגורים. לדבריו אם אם התחלואה הקשה תעלה, ייתכן שמשרד הבריאות יחייב עטיית מסכות.

בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות המלצה לחזור ולעטות מסכה בחללים סגורים ובמיוחד בהתקהלויות. משרד הבריאות הדגיש כי לא מדובר בחובה אך עקב העליה החדה בכמות המאומתים והזינוק בתחלואה הקשה, עטיית מסכה בחללים סוגרים חשובה והינה "מעשה של סוליריות ואכפתיות כלפי הזולת". לנוכח מידע מוטעה ממי אשר "מנסה לזרוע ספקות באשר ליעילותן של המסכות" הפנו במשרד הבריאות למספר מחקרים בנושא.

לעטות מסיכות כנגד הידבקות

כך משרד הבריאות הדגיש כי מחקרים רבים הוכיחו את יעילות המסיכות להגנה מהידבקות בחללים סגורים וציין בפרט מחקר של המרכז לבקרת מחלות בארה"ב בדבר הפחתת הסיכון להידבקות עד 50% בחללים סגורים בזכות עטיית מסיכה.

על פי עדכוני משרד הבריאות אתמול אומתו 10,785 ישראלים כחולי קורונה. מספר החולים הפעילים כיום עומד על מעל 52,000 אף שההערכות הן למספר גבוה מכך הנובע ממיעוט הבדיקות ביחס לעבר. מספר החולים הקשים ממשיך ועולה בהדרגה. בשבוע האחרון עלה מספר החולים הקשים ב122% בהשוואה לשבוע שלפני כן. מספר המאומתים עלה בשבוע האחרון בהשוואה לשבוע שלפניו בכ46%ץ גם מספר הנפטרים בשבוע האחרון עלה ב36.4 אחוזים ביחס לשבוע שקדם לו.

אתמול נערכו מעל 34 אלף בדיקות לגילוי הנגיף. כ35% מהבדיקות שנערכו התבררו כחיוביות אתמול. מקדם ההדבקה המבציע על מגמת התפשטות הנגיף ככל שהוא עולה מעל 1 היה נכון לאתמול 1.28.

דילוג לתוכן