פרופ' רון רובין נבחר כנשיא אוניברסיטת חיפה

מינוי של פרופ' רון רובין לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה אושרר פה אחד על ידי חברי חבר הנאמנים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
רעלן הבוטולינום - בוטוקס. מקור:ויקיפדיה. מאת: Ayacop

מינוי של פרופ' רון רובין לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה אושרר על ידי חברי חבר הנאמנים

חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה אישרר פה אחד את מינויו של פרופ' רון רובין לנשיא האוניברסיטה הבא במסגרת מליאת הפתיחה של אירועי חבר הנאמנים שנפתחו היום. פרופ' רובין יכנס לתפקידו בחודש אוקטובר והוא יחליף את עמוס שפירא, שמסיים קדנציה מלאה של ארבע שנים. "המטרה של כולנו היא להמשיך ולמצב את אוניברסיטת חיפה כמוסד אקדמי בעל שם בינלאומי", אמר פרופ' רובין.

"אני מאחל לפרופ' רובין בהצלחה ואני בטוח שהוא ימשיך להצעיד את האוניברסיטה להישגים גדולים גם בעתיד", אמר נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא.

בנאומו הראשון לאחר אישרור בחירתו ציין פרופ' רובין כי היעד המרכזי של האוניברסיטה חייב להיות המשך הקליטה של חוקרים מצטיינים. "קודמיי בתפקיד עשו עבודה נפלאה בגיוס סגל אקדמי צעיר ומצטיין, ואני מתכוון להשקיע מאמץ ומשאבים רבים בכדי להמשיך ולגרום לכך שאוניברסיטת חיפה תהווה כר משיכה לחוקרים הטובים ביותר", אמר.

עוד הוסיף פרופ' רובין כי מבחינה אקדמית, תפקידה של האוניברסיטה אינו מוגבל לצפון בלבד וכי המנדט שניתן לה על ידי המדינה הוא להיות אוניברסיטת מחקר של מדינת ישראל כולה. אולם לצד זאת, האוניברסיטה תיקח חלק פעיל במרקם החברתי של העיר חיפה. "על האוניברסיטה להפוך למוקד תרבות מרכזי בעיר חיפה עבור תושבי חיפה. בדרך זו גם נהפוך את הקמפוס שלנו לאטרקטיבי יותר עבור סטודנטים מכל רחבי הארץ".

לסיום, דיבר פרופ' רובין על הרכב האוכלוסייה הייחודי של הקמפוס. "הרכב הסטודנטים שלנו הוא כמו כדור בדולח, שמראה חזון חיובי שבו אינטרסים שונים וסגנונות חיים שונים חיים בשלווה ובדו קיום. אנחנו חולקים ערכים משותפים, כשבאין מילה אחרת לומר זאת, אקרא להם 'ערכי מעמד הביניים המערבי'. באותה הנשימה, אנחנו גם 'הבית האקדמי' של כוחות הביטחון – הקצונה הבכירה של צה"ל, קורס קצינים של המשטרה, חניכי חבצלות, צוערי קורס חובלים ועוד – כולם לומדים אצלנו. אלה שני הצדדים של אותה המטבע – בכך שאנחנו מאפשרים למעמד הביניים את היכולת למוביליות חברתית ובכך שאנחנו מעניקים הכשרה אקדמית מצטיינת לכוחות הביטחון, אנו תורמים לביטחונה של מדינת ישראל", ציין.

פרופ' רובין הוא בעל תואר דוקטורט בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (1986). הוא כיהן כחבר סגל באוניברסיטת חיפה במשך 20 שנים, עד שהגיע לדרגת פרופסור מן המניין. בתפקידו האחרון באוניברסיטת חיפה היה דיקן הסטודנטים. לאחר מכן הצטרף לחוג לתקשורת באוניברסיטת ניו יורק (NYU ). ב-NYU כיהן כמשנה לפרובוסט (משנה לרקטור) והיה אמון על הקמת שני קמפוסים בינלאומיים של NYU באבו דאבי ובשנחאי.

דילוג לתוכן