פשטות חיה בתוך שקט-לחיות חיים פשוטים

חלק 2 על פשטות החיה בתוך שקט- מתוך מתוך הפרק השני "פשטות והנפש" בספר מאת ג'ורג'ין לוקווד "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" . הוצאת אופוס, 2006.

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

פרק 2 – פשטות והנפש" מתוך הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

חלק 2 – פשטות חיה בתוך שקט– מתוך הפרק השני בספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

פשטות חיה בתוך שקט

עיקרון חשוב נוסף בדרך לחיי פשטות הוא מציאת שקט. בשקט אנחנו מקשיבים לקולות הפנימיים שלנו. התרחקות מ"רעש" מאפשרת לנו לגלות את הכוונות האמיתיות שלנו. כשאנחנו מטים אוזן לעצמנו, אנחנו מגלים רעיונות חדשים. כמה זמן אתם מקדישים לשקט? האם הרדיו או הטלוויזיה תמיד מטרטרים ברקע? האם אתם מרבים לנהל שיחות סתמיות? האם קשה לכם לנצור את לשונכם? כמה פעמים אתם פשוט יושבים בשקט?
מדהים באיזו מהירות החיים נעשים פשוטים יותר ברגע שאנחנו פשוט "מכבים אותם". האם הייתה לכם פעם הפסקת חשמל ונוכחתם עד כמה השקט שונה? אנחנו כמעט לא מבחינים בזמזום המקרר הפועל יום ולילה, עד שהוא שובק.
נסו באופן מודע לשלב שקט בשגרת היום שלכם. הרבה תורות רוחניות ממליצות על הקצאת זמן לישיבה דוממת בתחילת היום ובסופו. נסו זאת. בלי קשר לדת ולאמונה שלכם, תמצאו שהשקט מקרב אתכם אל עצמכם ואל ה"אני הרוחני" שלכם. אם אתם רוצים לעשות מדיטציה – מצוין. אם אתם נוהגים להתפלל, עשו זאת ללא קול. אם אתם יכולים להקצות לעצמכם קצת זמן שקט באוויר הפתוח – יופי! היו מודעים לחושים שלכם. תנו למחשבה לנדוד, ואז התמקדו בחזרה. נִשמו נשימות אטיות ועמוקות. שימו לב לנשימה ולגוף.

הקדישו לעצמכם לפחות שעה אחת של שקט בכל יום. קרוב לוודאי שתשתוקקו ליותר. נסו חצי שעה בבוקר וחצי שעה בערב. התבוננות פנימית שאדם עושה בבוקר מביאה ליום רגוע ויצרני יותר. בערבים השקט יסייע לכם להסיר מדעתכם את טרדות היום ולישון טוב יותר. הזכירו לעצמכם את כל הדברים שיש לכם. תנו לעצמכם מתנה זו ושמרו עליה בכל יום.
אם אינכם יכולים לקבל את השקט שאתם זקוקים לו במקום שאתם נמצאים, נסו לצאת לבדכם לצעדה. הקשיבו למחשבות שבתוככם בזמן ההליכה. אל תעצרו לפטפט עם השכנים, המשיכו ללכת. נשמו עמוק ולכו עוד קצת.

טיפים מהירים
נסו להעביר יום שלם ללא כל קולות רקע. נסו לא לפתוח בדברים אלא אם כן פונים אליכם. התבודדו וסגרו את הדלת. האם אתם מרגישים אי-נוחות בשקט? אל תיבהלו. זו תגובה טבעית על שינוי משמעותי של הסביבה. אם תתרגלו את השקט לעתים תכופות, הוא יטריד אתכם פחות. אולי אפילו תצפו לו!

לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן