פשטות והנפש – כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים

חלק 1 על חשיבות הבחירה- מתוך מתוך הפרק השני "פשטות והנפש" בספר מאת ג'ורג'ין לוקווד "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" . הוצאת אופוס, 2006.

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

פרק 2 – "פשטות והנפש" מתוך הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

חלק 1 – חשיבות הבחירה– מתוך הפרק השני בספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

בפרק שתיים- פשטות והנפש : 
– הבנת הצד הרוחני של חיי פשטות ואיך להקל את המסע.
– איך מושגים של בחירה, שקט, הכרת תודה ויצירתיות תורמים לחיי פשטות.
– איך להעמיק את הקשר אל הטבע ולמצוא בכך שמחה רבה.

אף שההחלטה לפשט את החיים עשויה להיראות בתחילה החלטה מעשית לגמרי – אתם רוצים להיות נטולי חובות, לחסוך כסף, לבלות יותר זמן בעשיית דברים שמהם אתם נהנים, להתארגן, הרי אם נגרד את פני השטח, קרוב לוודאי שיש להחלטה זו מניעים עמוקים יותר. ייתכן אפילו שמה שמביא אתכם לרצות בחיים פשוטים יותר הוא רוח נכאה ודכדוך.
בפרק זה נבדוק כמה מן הסיבות הרוחניות שייתכן שנמצאות בשורש הרצון שלכם לפשט את הדברים, כדי שתבינו טוב יותר איך לבנות לעצמכם תוכנית אישית. תמצאו כאן דרכים לחקירת הצד הרוחני שלכם, שיתאימו לכל דת, פילוסופיה, מערכת אמונות או ערכים בהם אתם דוגלים.

חשיבות הבחירה
בליבת התנועה הדוגלת בחיים הפשוטים עומד הרצון לחופש בחירה בדברים החשובים. אנחנו טובעים במבול של אפשרויות בחירה בכל הנוגע לדברים שאינם חשובים לנו, וכמהים לאפשרות בחירה בדברים החשובים לנו באמת. יש אולי עשרה סוגים של פטריות בחנויות אנינות הטעם, ובו בזמן אנחנו מרגישים לכודים בעבודה שלנו, או חשים אנוסים לעשות יותר מדי דברים שבהם איננו רוצים באמת. איזה סוג חופש בחירה הוא משמעותי? בטווח הרחוק הבחירות היכן לחיות, איזו עבודה לעשות, איך להעביר את הזמן, ועם מי להעביר את הזמן, הן הבחירות החשובות באמת.
לעתים קרובות הרצון לחיות חיים פשוטים יותר נגזר מן הצורך להשיג יתר שליטה בחיינו, רצון בבחירות משמעותיות יותר. שבענו מחיים של צריכה סבילה. אנחנו רוצים ליטול פיקוד על חיינו וליצור לעצמנו אפשרויות שונות מאלה שמוצעות לנו.
בבסיסם, חיי פשטות פירושם בחירות יומיומיות מוּדעוֹת. התהליך עצמו כרוך בהכנסת יצירתיות לבחירות שאנו עושים, שימוש בדמיון והבנה עמוקה יותר של המטרה וטבע הדברים.
בחיי פשטות הבחירות הן יותר ויותר שלנו. בסופו של דבר אנחנו מחליטים איך ומתי לעבוד, באיזו סביבה אנחנו רוצים לחיות, אילו בגדים ללבוש, איזה מזון לאכול ועם מי להתרועע.
ייתכן שכרגע אינכם יכולים לחשוב על כל הבחירות האלה, אבל אתם יכולים להתחיל ממש במקום שבו אתם נמצאים ובצורת החיים הנוכחית שלכם. כמה מבין הדברים שאתם חושבים שאתם חייבים לעשות הם באמת כאלה? איפה תוכלו לבחור בחירות אחרות, שמבוססות על דעתכם ועל רצונותיכם? עד כמה חשוב לכם "להשתלב" כאשר אתם ניצבים בפני מגוון גדול יותר של אפשרויות? אילו סיכונים אתם מוכנים ליטול על עצמכם למען עצמאות רבה יותר וחיים שתואמים את הערכים שלכם?
לדוגמה, אחת הבחירות החדשות שעשיתי היא להפסיק להשתמש בשקיות פלסטיק שניתנות בחנויות. כלומר, להפסיק ממש עוד לא הצלחתי, לפעמים אני שוכחת לקחת איתי את סל הקנבס שלי, והרי קל כל-כך להיכנס לחנות בלי לחשוב יותר מדי, לקנות את המוצרים וליטול שקית פלסטיק מן הדלפק. אבל אני באמת עובדת על זה. כל מה שעליי לעשות הוא להקפיד להכניס למכונית סלי קנבס, לאחר שאני מרוקנת אותם בבית מן המצרכים שהיו בתוכם.
שימו לב כמה בחירות אנחנו עושים בכל יום: באילו מוצרי היגיינה להשתמש, אילו סוגי בדים ללבוש, מה לאכול לארוחת בוקר, באיזה אמצעי תחבורה להשתמש, איך להתנהג בעבודה, איך לבלות את הפסקת הצהריים, איך לדבר, עם מי להתרועע, מה לעשות בערבים ובסופי שבוע, איך להשתמש בכסף וכן הלאה. בחנו את עצמכם ובדקו אם אתם חיים בעיקר בתוך מגבלות ("אני לא יכולה לעשות את זה. אנשים עלולים לחשוב שאני משונה", או "זה יותר מדי מאמץ בשבילי"), ועד כמה אתם פתוחים לאפשרויות ולכוח שיש בבחירה חופשית.
אנחנו חושבים על עצמנו כעל אנשים החיים בחברה חופשית, שלזכותם עומד חופש בחירה גדול יותר מאשר במקומות אחרים בעולם. אבל עלינו להפעיל את החופש שלנו כדי לשמור עליו. הבחירות קיימות, אבל מוטלת עלינו אחריות להרחיב אותן לתחום גדול ככל האפשר. אם כך, עד כמה באמת אתם חופשיים?

לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן