צמחי מרפא כנגד סרטן מוח

צירוף של שני מיני צמחי מרפא נמצא מרפא סרטן מוח מהקטלניים בעולם
חוקרים מן המחלקה למדעי הטבע באוניברסיטת מידלסקס בבריטניה גילו תגלית חשובה ביותר לגבי צירוף של שני צמחים הנחשבים למזונות-על ויכולתו לקטול תאי סרטן. מיצויים משני צמחים, האחד מכונה צ’וקברי, שם בוטני Aronia melanocarpal ומיצוי מכורכום, שניהם, כאשר הם ניתנים ביחד, פועלים לעצור את ההתפשטות של תאי סרטן וגם לגרום למותם בתהליך אפופטוזיס.

מחקר זה, שפורסם בעיתון Oncology Reports בדק את ההשפעה של שני חומרים צמחיים אלו על תאי סרטן מסוג גליאובלסטומה מסוג 373U. מאחר וניסויים קודמים הוכיחו שלשני הצמחים יש יכולות נוגדות סרטן ייחודיות. החוקרים, שהם עצמם בדקו את יכולות הריפוי של צמחים אלו במשך שנים, החליטו לבדוק מה יקרה לתאי הסרטן מן הסוגים היותר קטלניים, עם טיפול משולב של שני מזונות על אלו. נמצא שפרי הגרגרים ארוניה, העשיר בפלוונואידים, באנטוציאנינים ובאנטיאוקסידנטים ורכיבי תזונה, גורם תמותה לתאי סרטן אלו. כורכום, העשיר בפוליפנול כורכומין, יעיל לגרימת אפופטוזיס של תאי סרטן מסוג 373U. הוא עוצר התחלקות והתפשטות שלהם. שניהם יחדיו יעילים ביותר לריפוי סרטן במוח.
מטרת המחקר הייתה לבדוק לעומק את פעולת הצמחים האלו. כאשר הם נלקחים יחדיו, הם מסוגלים גם למנוע התפשטות של סרטן זה וגם לקטול אותו.
לפי תוצאות מחקר שפורסם כבר בשנת 2003 בעיתון Anticancer Research, כורכומין מסוגל לבלום יכולת התפשטות של סוגי סרטן רבים בנוסף לסרטן המוח והוא עוצר הופעה, גדילה והתפשטות בגוף של גידולים סרטניים.
באותה מידה, גם פרי הגרגרים ארוניה נמצא במחקרים כמקור הצמחי העשיר ביותר של אנטיאוקסידנטים שלוחמים נגד סרטן. מחקר שפורסם השנה בעיתון PLOs One הסביר איך תרכיז של מיץ ארוניה הוא בעל יכולת נוגדת סרטן ייחודית נגד תאי סרטן מסוג לויקמיה.

מקורות:

(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/126802381). The Life Extension Foundation (LEF) recommends the highly-bioavailable BCM-95 variety of curcumin as the most effective form. http://www.lef.org/magazine/mag2007/oct2007_report_curcumin_01.htm
(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12680238). The Life Extension Foundation (LEF) recommends the highly-bioavailable BCM-95 variety of curcumin as the most effective form. (http://www.lef.org/magazine/mag2007/oct2007_report_curcumin_01.htm)
(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/224128832)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22842701
http://www.naturalnews.com/037476_aronia_curcumin_brain_cancer.html#ixzz28mW4nBYG

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466