צעירים דואגים לכלכלה יותר מבריאות

ממצאי מדענים ישראלים מראים: צעירות וצעירים בישראל מודאגים יותר ממצבם הכלכלי מהדאגה לבריאות של עצמם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
דאגות כלכליות ודאגות בריאותיות. אילוסטרציה: Pixabay Gerd Altmann

סקר שנערך על ידי מדענים באוניברסיטת חיפה מעלה כי צעירים וצעירות מודאגים יותר ממצבם הכלכלי מאשר הדאגה לבריאות של עצמם. בנוסף, ממצאי הסקר מגלים כי הצעירות והצעירים הישראלים דואגים יותר ממצב בריאותם של הקרובים אליהם מאשר מצב בריאותם האישית*

דאגה כלכלית יותר מדאגה לבריאות עצמית

על פי הממצאים של סקר זה שנערך במהלך השבועיים האחרונים על ידי ד"ר רעות ארבל וד"ר נוגה כהן וצוות המחקר הכולל את מרלין ח'ורי, יסמין שגיא, פטרה בן זגמי ועמית אדמוני, מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה צעירים וצעירות חוששים יותר ממצבם הכלכלי מאשר הדאגה לבריאות של עצמם, כך עולה מסקר חדש שבוצע בשבועיים האחרונים. עוד עולה בסקר, כי הצעירים והצעירות מודאגים יותר ממצב בריאותם של הקרובים אליהם מאשר מצב בריאותם האישית. הדוקטור כהן הסבירה את משמעות הסקר הקשורה למוטיבציות חיצוניות: "מצאנו כי המוטיבציה העיקרית של אנשים צעירים לשמור על הוראות הסגר ולהיות אזרחים טובים הינה החשש לבריאותם של הקרובים אליהם"

התמודדות הצעירים עם מגפת וירוס הקורונה

משבר הקורונה מערב חרדות הנוגעות להיבט הכספי, פיננסי, כלכלי לצד ההיבט הבריאותי לבריאות של עצמנו וסביבתנו. מהי מידת הדאגה מבעיות בריאותיות ודאגות מבעיות כלכליות  ? הסקר מהווה חלק ממחקר מקיף אותו עורכות ד"ר ארבל וד"ר כהן ובו מבקשות החוקרות לבדוק את התמודדות הצעירים בחברה הישראלית עם מגפת וירוס הקורונה והשלכותיה. בסקר השתתפו כ – 150 נשים וגברים בגילאי 20-40, חלקם מהחברה הערבית, חצי מהמשתתפים נשואים או גרים עם בן או בת זוג. 24% מהמשתתפים שהו בבידוד בחודש האחרון ו-11% מהמשתתפים נמצאים בקבוצת סיכון לסיבוכים של נגיף הקורונה. המשתתפים נתבקשו לדרג את המידה בה הם דואגים בימים אלו בין 1 (כלל לא) עד 5 (מאוד) מבעיות הקשורות למשבר הקורונה.

מתוצאותיו של המחקר מתברר ש"הדאגה המרכזית של הצעירים היא לבריאות הקרובים אליהם (דירוג ממוצע של 4.2), ולאחר מכן למצב הכלכלי שלהם עצמם, של קרוביהם ולמצב הכלכלי במשק (דירוג ממוצע של 3.8). הדאגה לבריאותם שלהם בתקופת משבר הקורונה דורגה נמוך יותר (דירוג ממוצע של 3.1). לדברי החוקרות כנראה והדירוג הנמוך לדאגה לבריאותם של הצעירים נובעת מגילם הצעיר."

צעירים חוששים: דאגות נפשיות עקב משבר הקורונה

רובנו עוקבים בימים אלו אחר משדרי החדשות, אולם ממחקר זה עולה כי התעדכנות מרובה בחדשות של יותר מ- 6 פעמים ביום קשורה ליותר דאגות עקב משבר הקורונה, בעיקר דאגות כלפי הבריאות העצמית. לדברי החוקרות, ההנחה היא שצפייה מרובה בחדשות אינה תורמת לבריאות הנפשית שלנו, או לחליפין, אנשים שדואגים יותר צופים יותר בחדשות. "מצאנו כי אנשים עם יכולות התמודדות רגשית טובה צופים פחות בחדשות. ייתכן והם מבינים שצפייה בחדשות בצורה מוגזמת עלולה להגביר תחושות חרדה״.

החוקרות ימשיכו לעקוב אחרי השפעת הצפייה בחדשות ופעילויות נוספות כגון פעילות גופנית ושמירה על קשרים חברתיים במהלך החודש הקרוב על מנת לגבש המלצות להתמודדות הציבור בתקופת משבר הקורונה.

דילוג לתוכן