קבוצת סטודנטים ישראלית מפתחת מערכת חדשנית לטיפול בסרטן

קבוצת המחקר תייצג את האוניברסיטה ואת ישראל בתחרות הבינלאומית היוקרתית iGEM 2015אשר תתקיים בסוף חודש ספטמבר בבוסטון בפיתוח מערכת ייחודית לטיפול במחלת הסרטן.

צוות iGEM BGU מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב שוקד בימים אלה על פיתוח מערכת חדשנית, המבוססת על הנדסה גנטית למטרת השמדת הגידול הסרטני או סימונו לצורך זיהוי שולי הגידול הממאיר והסרה כירורגית מלאה שלו. הצוות מונה 8 סטודנטים ממקצועות לימוד מגוונים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב (הנדסת ביו-טכנולוגיה, ביולוגיה, רפואה, חקר המוח והקוגניציה, כלכלה ופוליטיקה וממשל), בהנחייתם של פרופ’ סמדר כהן, ד”ר אמיל רובינוב, וד”ר אפרת פורטי מהמחלקה להנדסת ביו-טכנולוגיה.

קבוצת המחקר תייצג את אוניברסיטת בן-גוריון בתחרות בינלאומית בתחום הביולוגיה הסינתטית, הנקראת iGEM, שתתקיים בבוסטון בסוף חודש ספטמבר 2015. התחרות, אשר נערכת על ידי אוניברסיטת MIT האמריקאית, נחשבת כיום לאחת מהחשובות והיוקרתיות ביותר בזירה המדעית העולמית ויתמודדו בה נציגויות מהאוניברסיטאות המובילות בעולם.

הסטודנטים מפתחים לטיפול בסרטן

“השנה” מספרים הסטודנטים “בחרנו להתמקד בפיתוח יישומי לאבחון וטיפול במחלת הסרטן. מחלת הסרטן מהווה גורם תמותה ותחלואה מוביל בעולם וזאת למרות ההשקעה האדירה במחקר ובפיתוח שיטות טיפול מגוונות. כיום, נדרשות שיטות טיפול מתקדמות שיפעלו באופן ספציפי על תאים סרטניים עם מינימום פגיעה בתאים בריאים. המערכת המודולרית שפיתחנו, תאפשר, כאמור, השמדה של הגידול הסרטני או צביעתו לצורך זיהוי שולי הגידול הממאיר והסרה כירורגית מלאה שלו”.

מעבר לפעילות המחקרית, מקיימים צוות הסטודנטים פעילויות חברתיות וקהילתיות – הרצאות לבני נוער, בתי ספר ועתידים לקיים ב-9 בספטמבר הרצאה בפאב לפי הקונספט של “מדע על הבר”. יצוין, כי הפרויקט נעשה בהתנדבות מלאה ונתמך על- ידי תרומות ולכן נפתח דף באתר גיוס המונים. בשבועות האחרונים קיימו הסטודנטים סדרת פגישות עם נשיאת האוניברסיטה, פרופ’ רבקה כרמי, הרקטור, פרופ’ צבי הכהן, דיקני פקולטות באוניברסיטת בן-גוריון וכן עם גורמים בלשכת המדען הראשי במשרד הבריאות אשר הביעו את תמיכתם בפרויקט חשוב זה.

בנוסף, הפרויקט הוצג בפני מומחים בתחום חקר הסרטן כדוגמת, פרופ’ גידי רכבי, מנהל מרכז שיבא לחקר הסרטן ופרופ’ אריעד שמואל, מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים סורוקה אשר תרמו מהידע הנרחב שלהם ותמכו בפרויקט.

“אנחנו נלהבים וחדורי מוטיבציה לייצג את ישראל ואוניברסיטת בן –גוריון בנגב ולקחת חלק בתחרות בה משתתפות נבחרות ממיטב האוניברסיטאות בעולם. החזון שלנו הוא להמשיך לקדם ולהציב את מדינת ישראל ואונ’ בן גוריון על המפה בחזית הפיתוח והחדשנות בתחום הביולוגיה הסינתטית”, אומרים הסטודנטים.