קהוט – יצירת משחק

הכנת קהוט בשפה העברית - יצירת משחק קהוט לשימוש: קהוט - יצירת משחק הסברים והנחיות מפורטים לגבי יצירת משחק קהוט אינטראקטיבי

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הילד
קהוט- יצירת משחק והכנתו לשימוש. צילום : Pexels-Picjumbocom

איך יוצרים משחק קהוט? מה הן ההוראות להכנת משחק קהוט – חידון סקר או מבחן בפלטפורמת KAHOOT. להלן הסברים פשוטים והדרכות ליצירת משחק קהוט והכנתו לשימוש והפצה עם אחרים. ההסבר מתייחס להיבטי קהוט – יצירת משחק, כניסה לפלטפורמה, שימוש בהקוט מוכן והכנת קהוט מאפס. האפשרויות למי שרוצה ליצור משחק קהוט משתנה. נוכל להעזר בKAHOOT ליצירה של חידון אמריקאי רב ברירתי, הנכת קהוט של סקר או דיון. ההסברים שלפניכם כוללים סרטונים והסבר למי שלא מכיר את הפלטפורמה ולמי שכבר מיומן בה מעט. יצירת קהוט הפכה למיומנות חשובה במיוחד למורים, מדריכים, מנהלים ומנחים. זאת לנוכח השימוש ההולך וגובר בעזרים טכנולוגיים דינמיים ושימוש במשחקים כחלק מהחוויה החברתית, הלימודית והארגונית. ניתן למצוא משחקי חידון קהוט במגוון נושאים לשימוש.

קהוט משמש לא רק מורים, מנהלים, מדריכים ומרצים. יצירת קהוט הפכה פופולרית במיוחד בקרב צעירים. למשל שימוש בקהוט להיכרות עמוקה בין חברים. הכנת חידון קהוט בין חברות. קהוט כחידון טריוויה על נושא חברתי, מקצועי או אישי שלא קשור ללימודים. יצירת שאלון קהוט על סבתא וסבא או ההורים. או שימוש בקהוט מוכן או הכנת קהוט ללמידה, התכוננות למבחן, הרחבת הידע ועוד.

יצירת קהוט חדש היא פשוטה וקלה. עם זאת היא נעשית בשפה האנגלית. מי שרוצה להכין קהוט נדרש להרשם לפלטפורמה. לפניכם הנחיות כיצד להכין קהוט. לעומת זאת, מי שרק רוצה לשחק בקהוט מוכן של אחרים לא נדרשים להרשם ולהשאיר פרטים. למי שרק מעוניין להכנס למשחק קהוט קיים מוכן של מישהו אחר, יש להכנס לכתובת: https://kahoot.it.  על המעוניין להשתתף במשחק או מבחן או חידון או דיון, להזין את הקוד בחלון PIN ולחכות להתחלת הפעילות על ידי המפעיל.

כיצד להכין, להפעיל וליצור חידון קהוט שיתופי

סרטו הסבר כיצד להפעיל משחק קהוט, ליצור קהוט חדש או להשתמש בפלטפורת KAHOOT לצרכים השונים

הכנת קהוט בשפה העברית – יצירת משחק קהוט לשימוש

ניתן להשתמש כאמור בקהוט ליצירת משחק חידון, שאלונים, סקרים ודיונים. להלן הוראות יצירת משחק קהוט לשימוש:

  1. בשלב ראשון על המשתמש שרוצה ליצור קהוט להרשם לKAHOOT על ידי פתיחת חשבון חדש.  יש ליצור יוזר בקהוט באמצעות השארת פרטים ודואר אלקטרוני או בקיצור על ידי המשתמש שלנו בגוגל, אפל או פייסבוק. יש לבצע הרשמה ראשונית בכתובת  https://create.kahoot.it.
  2. באפשרויות הבחירה, יש לבחור באפשרות "חשבון חינם" במידה ואין מדובר בחשבון עסקי או אחר ואיננו נדרשים לפיצ'רים ייחודים, אלא בפעילות פרטית. יש למלא את הפרטים, האם מדובר במורה, סטודנטים, מנהל, עסק וגיל. לרשותנו אפשרויות ליצירה של קהוט משחק חידון, דיון או סקר. אם אנו רוצים ליצור משחק קהוט בדמות חידון חוויתי- נבחר באפשרות "חידון"- "שאלון".
  3. באמצעות הלחצנים המתאימים נעלה את השאלות והתשובות לחידון המשחק שבחרנו. נתאר את השאלה בחלונית המתאימה. לאחר מכן נכתוב מספר תשובות של מסיחים אפשריים ותשובה נכונה אחת לצידם. נסמן עבור קהוט מהי התשובה הנכונה. נסיים כל שאלה ואת הזנת תשובותיה וכך נעלה עוד ועוד שאלות עד שנשלים את המשחק והחידון יהיה מוכן. כאשר משלבים מילים בעברית ובלעז ייתכנו שיבושים בתצוגת השאלה. כמו כן, חשוב לדעת שנוכל להוסיף באמצעות הלחצן המתאים תמונות.
  4. ביצירת קהוט חשוב להגדיר לאחר פירוט השאלות את הזמן שנאפשר למשתתפים לגבי כל שאלה. כמו כן נפרט על הקהוט, נתאר אותו, נסמן מהי רמת הקושי של הקהוט ונפרט את שפת המשחק. ישנה אפשרות לראות כיצד יראה השאלון בפני משתתפי המשחק.
  5. כשסיימנו את הזנת המידע והתמונות, נקיש על לחצן "שגר"  LAUNCH. לאחר הלחיצה נתקבל את קוד החידון המשחק – PIN NUMBER. מספר זה נחוץ לכל מי שרוצה להשתתף במשחק הקהוט שיצרנו. אנו צריכים להעביר את המספר הזה כדי לאפשר למשתתפים להכנס למשחק. מי שיצר את הקהוט הספציפי יכול לראות את נתונים אודות השחקים. אפשר לקבל את התוצאות של המשחק בתוכנת אקסל דרך הדואר האלקטרוני.
  6. כעת לאחר שהשקנו את המשחק והמשתתפים הגיעו והתחלנו את החידון, לקבוצה יופיעו השאלות והתשובות יהיו משויכות לתמונות בעלות צורות וצבעים שונים. המשתמשים בוחרים בתשובה לפי התמונה המשויכת לתשובה הנכונה. המשתתפים מוגבלים בזמן התגובה שלהם לפי הגדרת השאלון שהוכן.

 

הסבר מורחב לגבי יצירת משחק קהוט אינטראקטיבי

דילוג לתוכן