קהלת-הפילוסוף המקראי-חיים שפירא

על ספרו רב המכר של ד"ר חיים שפירא- "קהלת- הפילוסוף המקראי".

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר:  קהלת- הפילוסוף המקראי

מחבר : ד"ר חיים שפירא

מספר עמודים : 271

סוג כריכה: רכה

תחום : פילוסופיה, פסיכולוגיה, בריאות הנפש, אושר, צדק, רגשות, סבל ואושר,  אושר ועושר, תשוקה מול רגש, המוות כמדריך לחיים

תקציר :

"הבל הבלים אמר קוהלת, הבל הבלים- הכל הבל.

מה יתרון לו לאדם בכל שיעמול תחת השמש

דור הולך ודור בא והארץ לעלום עומדת…"

בספר "קהלת- הפילוסוף המקראי" שנכתב על ידי הד"ר חיים שפירא, מחברם של רבי המכר "שיחות על תורת המשחקים", "על הדברים החשובים באמת" אינסוף- המסע שאינו נגמר" עוסק המחבר בניתוח פילוסופי-פסיכולוגי מעמיק של תובנותיו הייחודיות של קהלת, מחבר המגילה התנ"כית המפורסמת, אשר יוחסה לשלמה המלך.

המחבר- חיים שפירא בוחן את תובנותיו של קהלת אודות הבלי העולם, משמעות הקיום האנושי, תחושת הסבל והשמחה, באמצעות הגותו של קהלת, דרך אספקלרייה ייחודית של תובנותיהם של פילוסופים, יוצרים והוגים חשובים כגון דוסטויבסקי, צ'כוב, שפינוזה, יצחק בשביס זינגר ואחרים.

 ד"ר שפירא, עוסק בניתוח מעמיק של מונחי ההבל של קהלת, רעיון האושר, התובנה והחוכמה, יתרון החוכמה, בעיית הגאווה ויראת החוכמה האנושית, ברגשות האנושיים – מהעצב ועד השמחה בחיינו, משמעותו ותועלתו של הכסף בחיינו, הכסף ככלי לאושר, צדק אנושי והתערבותו של אלוהים- מה שבין איוב לבין דוסטויבסקי- על הבלי העושר, משמעות הצדק והגזילה ועוד.

עוד עוסק המחבר חיים שפירא באמצעות הגותו של קהלת בזיקנה ונושא המוות , במכאובי הזיקנה והחשש ממנה, בשבח הזיקנה והאושר, בקיום האנושי אל מול פני המוות ועל רעיון המוות של בני האנוש, כמדריך מלווה לחיים טובים יותר.

דילוג לתוכן