קואצ’ינג ע”י מאמן חיצוני-היעיל ביותר

קו’צ’ינג של מנהלים על ידי מאמן חיצוני מועיל יותר מאימון על ידי עמיתים או אימון עצמי

רבים עושים שימוש במאמנים אישיים על מנת לשפר את מיומנותיהם החברתיות או התפתחותם במישורים שונים. יש העושים שימוש באימון גם בהקשר הארגוני. מגמות בשוק מצביעות על התפתחות האימון הפנים ארגוני. מחקר שפורסם בכתב העת לפסיכולוגיה יישומית Journal of Applied Psycholog  מעלה ממצאים מעניינים בנושא יעילות האימון של מנהלים על ידי מאמן אישי חיצוני ייעודי למול אפקטיביות אימון המנהלים על ידי עמיתיהם או אימון עצמי של המנהלים את עצמם.

אימון-קואצ'ינג. מקור: ויקיפדיה. צילום: Botsford. by-Angelacarolf
אימון-קואצ’ינג. מקור: ויקיפדיה. צילום: Botsford. by-Angelacarolf

המחקר שכלל שני מחקרי משנה שנערכו בקרב 53 מנהלים שהשתתפו בתכנית לימודי MBA בקנדה (30 משתתפים) ובאוסטרליה (23 משתתפים) בחן את יעילותו היחסית של תהליך אימון של מנהלים על ידי מאמן חיצוני, או על ידי אימון שניתן למנהל על ידי עמיתיו, או אימון אישי.

ממצאי המחקר בקרב המנהלים הקנדיים העלו כי המנהלים אשר השתתפו באימון על ידי מאמן חיצוני הציגו תוצאות טובות של גיבוש צוותי והתנהגות קבוצתית, בהשוואה לקבוצה שזכתה לאימון על ידי עמיתים לקבוצה.

ממצאי המחקר בקרב המנהלים האוסטרליים העלו כי המנהלים אשר השתתפו בתהליך קואצ’ינג על ידי מאמן חיצוני או באימון עצמי, קיבלו ציונים גבוהים יותר בהשוואה למנהלים שהשתתפו באימון על ידי עמיתיהם.

סיכום מסקנות המחקר מעלות כי בקרב משתתפי הקבוצה האוסטרלית אימון אישי נתפס כאפקטיבי, בעל קרדיט ואמין יותר מאשר אימון על ידי עמיתים. מעבר לזה- ככלל נמצא בשני מחקרי המשנה, שקואצ’ר חיצוני נתפס בעיני משתתפים כגורם בעל אמון גבוה יותר, והיווה גורם תורם ואפקטיבי יותר לרמת הביצועים בעבודת הצוות בהשוואה לזו שהושגה לאחר תהליך קואצ’ינג של המנהלים על ידי עמיתים.

קישור למחקר אודות השפעות מאמן חיצוני בהשוואה לאימון ע”י עמיתים ואימון עצמי