קופות החולים הצטיידו בתרופות חלופיות לאלטרוקסין

קופות החולים הצטיידו בתרופות חלופיות לאלטרוקסין

הודעה עדכנית של משרד הבריאות לגבי תרופת האלטרוקסין מעלה כי ארבע קופות החולים – קופת החולים כללית, קופת חולים מכבי, קופ”ח מאוחדת וקופ”ח לאומית הצטיידו בתרופות אלטרנטיביות המהוות חלופה לתרופת האלטרוקסין לטיפול בבעיות בבלוטת התריס ( תת פעילות של בלוטת התריס), וכי ארבע קופות החולים כבר מפיצות את התרופות החלופיות לאלטרוקסין בבתי המרקחת שלהן.

עוד נמסר מהודעת משרד הבריאות כי מטופלים בתרופה שחווים תחושות בלתי שגרתיות נדרשים לפנות בהקדם לרופא המשפחה- המטפל.
בהתאם למצב הרפואי של המטופל, תופעות מתוארות ובדיקות מעבדה של המטופל, יחיט הרופא המטפל לגבי שינוי מינון, איזון או החלפת התרופה לתרופה חלופית לאלטרוקסין.

לפי הודעת משרד הבריאות “המטופלים יוכלו עם מרשם רופא לקבל את התרופה המתאימה על פי מרשם וללא צורך בטפסים נוספים” .

הודעה זו של משרד הבריאות מגיעה על רקע הפרשה שהביאה ליציאה מאיזון של חולים שמשתמשים בתרופה ולא יודעו על כך שהפורמולציה של התרופה השתנתה באופן שגורם תופעות לוואי.
לאחרונה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה ייצוגית כנגד קופות החולים בסכום של מעל 3 מילארדי שקלים ותביעה ייצוגית נוספת לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד קופת החולים מכבי וכנגד קופת חולים כללית בסכום של מעל 350 מיליוני שקלים על כך ששתי קופות החולים לא יידעו את החולים על השינוי שהתבצע בתרופה ולא העבידו לרשותם חלופה תרופתית מתאימה. כך, נטען כי קופות החולים לא הזהירו את החולים בדבר השינוי – והחולים המשיכו להשתמש ללא שום הבהרה לגבי השינוי בפורמולציה של התרופה בתרופת אלטרוקסין וסבלו מתופעות לוואי שונות וביניהן השמנה, שלשולים, בעיות בפרקים ועוד וכן כי קופות החולים לא נקטו בייבוא תרופות כדי לצמצם את הנזקים והתופעות שנגרמו לחולים. טרם נמסרו כתבי טענות מטעם קופות החולים בתשובה לתביעה.

יתרה מזאת, לרשות ציבור המטופלים המעוניינים במידע נוסף וקבלת מענה בנושא התרופה אלטרוקסין עומד מוקד טלפוני במספר הטלפון 5400*.