קורונה: בידוד לחוזרים מחו"ל

החלטה דרמטית: החל מ9.3.2020 בשעה שמונה בערב כל מי שחוזר לישראל ממדינה כלשהי בעולם מחויב להכנס לבידוד בית

דקל שחף

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
הנחיות בידוד לחוזרים למדינת ישראל מחו

החלטה דרמטית: החל מ9.3.2020 בשעה שמונה בערב כל מי שחוזר לישראל ממדינה כלשהי בעולם מחויב להכנס לבידוד בית

לאחר היוועצויות מרובות ושיתוף כלל משרדי הממשלה, הודיע משרד הבריאות אתמול על הנחיות חדשות לבידוד של כל אדם המגיע אל מדינת ישראל ממדינה כלשהי. ההנחיה נכנסה לתוקפה החל מאתמול יום שני – 9 לחודש מרץ בשעה שמונה בערב (20:00) והיא צפויה להשפיע על עשרות אלפי ישראלים בתקופה הקרובה. ההחלטה אינה מוחלת באופן רטרואקטיבי כלומר לא תקפה לגבי ישראלים שחזרו לישראל לפני תאריך זה. יחד עם זאת חשוב לציין כי הנחיות הבידוד הנוספות שפורסמו על ידי משרד הבריאות לגבי מי שמגיע אל ישראל ממדינות אסיה כמו סין, יפן תאילנד או מדינות אירופה כמו איטליה עדיין תקפות.

למרות הביקורת שנשמעה לגבי הנחיות הבידוד ואזהרות המסע של משרד הבריאות וחרף הנזקים הכלכליים הצפוים בסך מיליארדי שקלים בחודש, הוחלט על צעד דרמטי זה. זאת לנוכח החשש בישראל מהתפשטות מגיפת הקורונה בישראל. זאת בדומה להדבקה המאסיבית בנגיף הקורונה באיטליה לדוגמה. כיום בישראל אותרו כבר למעלה מחמישים ישראלים החולים בקורונה – וירוס קוביד 19 בשמו הרשמי. החולים מצויים בבידוד ובטיפול צמוד בבתי החולים שהוכשרו להתמודדות עם חולי קורונה וכן למחלקות שהוכשרו לכך בבתי החולים ברחבי הארץ.

מגיפת קורונה: בידוד לכלל החוזרים מחו"ל

על פי הודעת משרד הבריאות ליידוע נוסעים מחו"ל "השבים לישראל מכל יעד בעולם, החל מתאריך 9/3/2020 בשעה 20:00, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד חזרתם לישראל."

במשרד הבריאות מדגישים כי במידה והאדם הנכנס לבידוד סובל מסימפטומים הקשורים לנגיף הקורונה עליו להתקשר למד"א בטלפון 101 להמשך בירור רפואי. על פי משרד הבריאות "השבים לישראל מכל יעד בעולם, שהגיעו לישראל ב-14 הימים האחרונים, ומפתחים תסמינים של חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי באופן מידי ולהתקשר למוקד 101 של מד"א להמשך בירור רפואי ולא להגיע למרפאת קופת החולים ולא לחדר מיון. הוראה זו מרחיבה את בידוד בית לשבים מאוסטריה, איטליה, אנדורה, גרמניה, הונג קונג, יפן, מצרים, מקאו, סין, סינגפור,סן מרינו, ספרד, צרפת, קוריאה הדרומית, שוויץ או תאילנד שהיתה בתוקף עד כה.

כפי שחוזרים ומציינים במשרד הבריאות, בהתאם לצו בריאות העם (נגיף הקורונה 2019)כל אדם  שחזר מ"המדינות שמפורטות למעלה ב-14 הימים האחרונים לפני הגעתו לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה במחלה, נדרש לשהות בבידוד בית עד לתום 14 ימים מיציאתו מיעדים אלה או מהמגע האחרון עם החולה ולדווח על כך. מגע הדוק מוגדר כשהייה של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות עם חולה.

דיווח על בידוד בית יבוצע באחת מן הדרכים הבאות:

דילוג לתוכן