קורונה: 68% מהחולים קשה לא מחוסנים

משרד הבריאות מעדכן כי בישראל עלה מספר החולים הקשים ל723 איש. בבחינת כלל החולים קשה מהעבר ומההידבקויות האחרונות, עולה שמתוך החולים הקשים כ-70 אחוזים אינם מחוסנים כלל. זאת תוך התייחסות לכלל האוכלוסייה ולחולים שמצבם קשה עוד לפני תחילת מבצע החיסון השלישי.

הנתונים מצביעים על המשך התפשטות מגיפת הקורונה בישראל. על פי הדיווחים חלה עלה במספר החולים קשה בבתי החולים. 68% מהחולים קשה לא מחוסנים כלל. רק פחות משמונה אחוז חוסנו בבוסטר. זאת כאמור בבחינת כלל החולים קשה.

עליה במספר החולים הקשים במיוחד בקרב מי שלא התחסן במנת הדחף השלישית. צילום: Pixabay analogicus Tom
עליה במספר החולים הקשים במיוחד בקרב מי שלא התחסן במנת הדחף השלישית. צילום: Pixabay analogicus Tom

 

הגנת זריקת הדחף: רק 2.5% מהחולים קשה בחודש האחרון קיבלו בוסטר

בבחינה של החולים הקשים בחודש האחרון עולה ש 27 מהחולים קשה בחודש האחרון הם לא מחוסנים. 10 מהחולים הקשים של החודש האחרון הם כאלה שקיבלו חיסון אך לא את מנת הדחף. עוד עולה כי רק אדם אחד מתוך 38 חולים קשה בחודש האחרון חוסן בזריקת דחף נגד קורונה. כלומר רק כ2.5% מהחולים הקשה בחודש האחרון הם כאלה שקיבלו זריקת דחף.

495 מתוך 723 חולים קשה אינם מחוסנים בכלל בחיסון כלשהו. 152 חולים קשה הם כאלה שקיבלו שני חיסונים אך לא קיבלו מנת דחף. 56 חולים קשים בלבד מתוך 723 חולים כיום הם כאלה שקיבלו מנת דחף – בוסטר כנגד קורונה. כלומר מכלל החולים קשה פחות משמונה אחוז בלבד הם כאלה שקיבלו חיסון שלישי.

נתונים אלה מצטרפים לממצאים ממספר מחקרים בישראל ובעולם לגבי יעילות מנת הדחף. נתונים שונים מעידים על יעילות הבוסטר כמנת דחף המסייעת להגנה מפני נגיף הקורונה. הגנה זו תקפה כמובן לווריאנטים כמו הדלתא הנפוצים בישראל ובעולם יותר ויותר. לצד הנתונים השונים פרסמה גם חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון כי חיסון מנת הדחף שלה מסייע להגנה מפני קורונה ביעילות של 94%.

כיום יש בישראל קרוב ל75 אלך חולים פעילים. מהם 1123 שוהים בבתי חולים. 723 חולים הם במצב קשה. מתוכם 251 נמצאים במצב קריטי. 172 חולים מתוכם מונשמים.

עד כה חוסנו במנה ראשונה 6,073,103 ישראלים. את המנה השניה קיבלו 5,593,597 אנשים בישראל. במנת הבוסטר – זריקת הדחף של המנה השלישית קיבלו מעל 3.1 מליון ישראלים. בישראל נפטרו עד היום ממחלת נגיף הקורונה 7,582 איש.