קינמון מסייע לטיפול באלצהיימר

ממצאי המחקר מעלים כי קינמון נמצא יעיל בעיכוב אלצהיימר ובטיפול בנזקי המחלה הקיימים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
קינמון. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Nataraja

מחקר חדש מגלה כי קינמון מעכב התפתחות אלצהיימר ואף מטפל בנזקים

מחקר חדש מצא כי הקינמון מסייע כטיפול פרופילקטי לטיפול בנזקי מחלת האלצהיימר ולעיכוב התפתחות המחלה. זאת בהתבסס על ממצאי ניסוי מעבדה IN-VITRO וכן ניסוי על בעלי חיים במעבדה.

המחקר שהתפרסם בכתב העת PLoS ONE על ידי חוקרים מאוניברסיטת תל אביב, התמקד בתכונותיו הייחודיות של צמח הקינמון, שנמצא בעבר כאפקטיבי לעיכוב פעילות של וירוסים כמו שפעת, תכונות שכלל הנראה מקנות לו גם יעילות בעיכוב התחברות של מולקולות עמילואידיות לשרשרת ארוכה אחת, תהליך המתרחש במחלת האלצהיימר- סיבים שגורמים למשקעים במוח ולמותם של תאי העצב.

מחקר זה, נערך בשני שלבים: בתחילה בחנו החוקרים במבחנה את פעילות החומר המצוי בקינמון ואת מידת יכולתו לעכב יצירה של הסיבים עמילואידיים. שלב זה של המחקר הסתיים כאשר להפתעת החוקרים נמצא שהקינמון מפרק גם את מולקולת הביניים הגדולות שלאחר מכן מתהוות כסיבים . בשלב זה גילו החוקרים גם כי לא רק שהחומרים הפעילים בקינמון יעילים בעיכוב ההתחברות, אלא שהם גם מסייע בפירוק של משקעים ומתקנים את הנזק שכבר נגרם . לפיכך, כאשר החומר יהפוך לתרופה, הוא ישמש גם בעיכוב מחלת האלצהיימר אך גם בתיקון מסוים של נזקיה.

לטענת החוקרים צריכה של כמות קינמון שמעל ל-6 גרם ליום עלולה להיות רעילה לכבד ולכן לא ניתן להשתמש בקינמון בכמויות גדולות כדי לטפל במחלה, שכן ידרשו עשרות גרמים ביום לטיפול, אולם החוקרים עובדים על מיצוי של החומרים המועילים בקינמון, תוך סילוק החומרים הפוגעים בכבד, באפן שיאפשר טיפול תרופתי יעיל.

בשלב השני של המחקר בחנו החוקרים כיצד משפיע החומר על בעלי חיים חולים באלצהיימר – ולכן הזריקו לזבובים, שסבלו מאלצהיימר את החומר וכן לעכברים טרנסגניים הסובלים מתופעות של מחלת האלצהיימר. בשני המקרים ממצאי המחקר העלו כי הקינמון הפחית באופן דרמטי ביותר את תסמיני מחלת האלצהיימר- בעלי החיים חיו למשך זמן ארוך כמו דומיהם וניכרו בהם מאפייני פעילות רגילים, ללא הפחתת פעילות כפי שהיה לפני קבלת הקינמון.

דילוג לתוכן