קיץ 2017: ביקוש גובר לניתוחים פלסטיים

חודשי יולי ואוגוסט המתאפיינים בחופשות קיץ ממושכות גורמות לעלייה בבילויים ופעילויות הפנאי של הישראלים כמו גם לגידול ניכר בניתוחים הפלסטיים . האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בהסתדרות הרפואית, מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים במחצית השנייה של חודש אוגוסט. מדיווחי הרופאות והרופאים בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית שחברים באיגוד, עולה כי, הדרישה לניתוחים פלסטיים בנסיקה בשבועות האחרונים, בעיקר בקרב נשות ואנשי עסקים שבוחרים לנצל את החופשה השנתית של אוגוסט לצורך ניתוח פלסטי והחלמה, במקום לנסוע לנופש בחו”ל. עיקר הביקושים הם ניתוחי שאיבת שומן לנשים ולגברים, ניתוח פלסטי באף לנשים ולגברים וניתוח הגדלת חזה לנשים. על פי הודעת האיגוד “נרשמה בשבועות האחרונים גם עליית מדרגה בביקוש למתיחת בטן, עיצוב זרועות וירכיים, שהם ניתוחים פלסטיים האופייניים בעיקר לאנשים שירדו באופן משמעותי במישקל ורוצים לסגור את מעגל ההתמודדות עם ההשמנה באמצעות הסרת עודפי העור.”

ד”ר יורם וולף, רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ויו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מסביר כי: “ניתוח פלסטי יכול לגרום לשינוי דרמטי במראה ובדימוי הגוף ואף להשפיע על תחושת הביטחון העצמי והאושר, אך יחד עם זאת יש לשקול את ההחלטה לעומק ולבנות ציפיות ריאליות אשר יאפשרו לנו המומחים לבצע ניתוחים בטיחותיים. במקביל חשוב ביותר להתעמק בתהליך, לא לסמוך על קבוצות רכישה, קופונים, מבצעים, הגרלות ופרסים ולוודא שהמנתח שבחרתם הוא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית, רשום במשרד הבריאות וחבר באיגוד שלנו”.

עוד בנושא ניתוחים פלסטיים ורפואה אסתטית:

מסקר שיזם השנה האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית עלה כי מבין הניתוחים הפלסטיים, ההליך הניתוחי הכי מבוקש בארץ, במהלך כל עונות השנה הוא שאיבת שומן בה מעוניינים 27% מהציבור, אחריו במקום השני ניתוח אף שמועדף על ידי 23% מהישראלים, במקום השלישי ניתוח חזה 16%, במקום הרביעי הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים 12%, מקום חמישי מתיחת פנים או צוואר עם 11% ובמקום השישי עם 9%, מתיחת בטן וזרועות. הסקר נערך בקרב 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הינו חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל שהוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לרופאים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.