קמפיין במגזר החרדי לפני ליל הסדר

גם הילדים מתגייסים למאבק בקורונה: משרד הבריאות ממשיך ב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
מהומות במגזר החרדי בירושלים. צילום: walkerssk Slovenčina Pixabay

משרד הבריאות פתח במהלך היממה שלפני ליל הסדר ב"בליץ אחרון להחדרת המודעות לשמירה מסכנת הקורונה. ברחבי הריכוזים החרדיים מופצים בשעות אלו מאות אלפי חוברות הסברה היישר לבתים, בהם מגזין מיוחד לילדים שהופק על ידי משרד הבריאות וצוות סופרים חרדיים בראשותו של הסופר והמחנך החרדי חיים ולדר. במקביל מופצים מסרי הסברה למבוגרים וקמפיין "קדש או קדיש" שמאיץ במשפחות החרדיות להישאר בביתם. במקביל מערך כרוזים מכריז על איסור היציאה מהבתים". נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל ולגבות קורבנות. עד  כה מתו מהנגיף בישראל 72 אנשים ואובחנו מעל 9400 חולים. בעולם מעל 87,000 איש וחלו בו כמליון וחצי איש. בארצות הברית מתקרב מספר החולים לחצי מליון ומספר מקרי המוות ל15,000 מתים, בדומה למספר המתים בספרד בה חולים בנגיף כ150,000 איש.

קמפיין אינטנסיבי במגזר החרדי, לפני ליל הסדר

במשרד הבריאות מציינים כי ממש לפני ערב החג, הם ממשים את תוכנית הקמפיין שהוכנה מבעוד מועד, ו"מרכזים מאמץ בציבור החרדי 24 שעות לפני ליל הסדר. בשעות האחרונות החלו צוותים לוגסטיים להפיץ בתיבות הדואר בכל הערים והריכוזיים החרדיים, 400,000 מגזינים מושקעים שהופקו לקראת החג. מגזין ילדים שהופק על ידי הסופר החרדי חיים ולדר, ומגזין מיוחד למבוגרים. כולם כוללים מסרים והסברה להתמודדות עם נגיף הקורונה. למשימה גוייסו בכירי הכותבים בעולם הילדים החרדי. "

קמפיין "קדש או קדיש" למניעת הידבקות בקורונה

עוד אמרו במשרד הבריאות כי "במקביל לכך מופץ קמפיין "קדש או קדיש" במדיות החרדיות. "הקמפיין מופץ בצורת סרטוני וידיאו, הפקות דפוס, מודעות רחוב ומודעות במדיה המודפסת. מטרת הקמפיין להטמיע ביתר שאת את הסכנה שבהפרת הנחיות משרד הבריאות, הקובעות כי הפסח, מקומו של כל אדם, בביתו בלבד.

עוד הסבירו כי "גם המדיה הייחודית למגזר, כרוזים ורמקולים ברחובות הערים לא נזנחה. בימים האחרונים ובייתר שאת ב-24 השעות האחרונות מופעלים כרוזי משרד הבריאות הקוראים לציבור שלא לצאת מהבית בחג ולא לשרוף חמץ בשטח ציבורי. אמש, גם הפיץ משרד הבריאות פנייה מיוחדת ואישית של ראש הצוות למניעת מגיפות במשרד, הד"ר בועז לב, אל הציבור החרדי עם הסברה לכללים שיסייעו לשמור כל אחד מהידבקות בנגיף."

פעילות מואצת גם בחול המועד פסח

ממשרד הבריאות נמסר כי "במקביל, נמשכת כל העת הפעילות המאומצת בכלי התקשורת במגזר, ביניהם תשדירי רדיו בשיתוף פעולה עם תחנות הרדיו החרדיות, המתייחסות לסיטואציות משפחתיות פופולריות במגזר החרדי, כדי ליישר קוו מוחלט עם מאמץ המניעה. "אנחנו לא חוסכים דאגה, מחשבה ומשאבים במטרה המקודשת להסברה מתמדת עם התייחסויות פרטניות לצרכים של מגזרים שונים, בדגש על המגזר החרדי", אמרה עינב שימרון – גרינבוים, סמנכ"ל הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות."

במשרד סיכמו ואמרו כי "הפעילות תימשך באופן מואץ גם בערב החג וגם בימי חול המועד, ותתמקד באזורים רלוונטיים על פי ההערכות המצב והמידע הזורם מחמ"ל הקורונה במשרד הבריאות."

דילוג לתוכן