קפה מגביר סיכון לגלאוקומה

ממצאי מחקר חדש מעלים כי שתייה של 3 כוסות קפה ומעלה קשורה בהתהוות בעיות ראייה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
שתיית קפה. טוב לבריאות ? מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by-sa צילום: Julius Schorzman

חוקרים: שתייה של 3 כוסות קפה ויותר קשורה לסיכון מוגבר לבעיות ראייה בשל התהוות מחלת גלאוקומה

מה הקשר בין שתיית קפה לבין בעיות ראייה ולחץ תוך עיני מוגבר ?
שתיית קפה הינה נפוצה במיוחד, ואהובה על רבים אולם לצד תועלת רפואית, טומנת בחובה נזקים בריאותיים מסוימים, בעת צריכה מרובה של המשקה.

מחד, נמצא במחקרים כי שתייה של קפה מפחיתה את הסיכון לתמותה, מסייעת למניעת סוכרת, קשורה במניעת סרטן בשל ריכוז נוגדי החימצון שבקפה, ומפחיתה תסמינים של מחלות כמו מחלת הפרקינסון. אך יחד עם זאת ממצאים אחרים העלו כי קפה עלול להגביר סיכון ללחץ דם ולכן לבעיות נלוות נוספות .
כעת, מתברר במחקר חדש כי מעבר לנזקים שנתגלו בעבר, שתיית קפה של 3 כוסות ביום או יותר נמצאה כקשורה לסיכון מוגבר ב166% ללקות בבעיית ראייה שמקורה בלחץ תוך עיני- מחלת הגלאוקומה – EG/EGS Exfoliation Glaucoma או Exfoliation Glaucoma suspect.

המחקר התבסס על מדגם של 78,977 נשים ו41202 גברים בני 40 ומעלה ללא גלאוקומה בין השנים 1980 ועד 2008. במדגם נבדק גם הקשר בין צריכת משקאות אחרים המכילים קפאין על סיכון לגלאוקומה אולם החוקרים לא מצאו קשר במקרים אחרים פרט לשתיית קפה.
הממצאים ראו אור בכתב העת בנושא מדעי הראייה ואופטמולוגיה Investigative Ophthalmology and Visual Science. המחקר נערך על ידי חוקרים מן המחלקה לרפואה בבית החולים בריגהם לנשים ובית הספר לרפואה הארוורד בעיר בוסטון, מסצ'וסט, מהמרפאה לרפואת האוזן והעין בבוסטון ומהמחלקה לאפדמיולוגיה ותזונה בבית הספר לרפואה ציבורית הארוורד בבוסטון, מסצ'וסט, ארצות הברית.

דילוג לתוכן