15-20 אחוז מהישראלים סובלים מקשיי ראייה ומבעיות שמיעה

הלמ"ס לרגל יום למען זכויות אנשים עם מוגבלויות: חמישית מהישראלים הבגירים סובלים מלקויות ראייה וכ-15% מהישראלים מבעיות שמיעה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורגיל הזהב
התאמת משקפיים. קוצר ראייה. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: William R. Goodwin

קשיי ראייה וקשיי שמיעה
נתונים חדשים אודות היקף בעיות השמיעה ובעיות ראייה בישראל אשר התפרסמו במסגרת הסקר החברתי לכבוד היום הבין לאומי למען זכויות אנשים עם מוגבלויות החל ב-3 לדצמבר, מצביעים על שיעורים גבוהים של לקויות ראייה בקרב האוכלוסייה הישראלית בישראל- חמישית מהישראלים הבוגרים סובלים מליקוי ראייה (לא מובאים בחשבון אנשים שסובלים מליקוי בראייה אשר מטופל באמצעות עזרים כמו משקפיים, כך שהנתון בפועל הוא גדול הרבה יותר).

מן הנתונים עולה כי 20% מהישראלים מגילאי 20 ויותר סובלים מתקשים במידה כלשהי בראייה (הנתונים אינם כוללים את מי שמרכיב משקפיים ולכן נהנה מראייה מתוקנת ללא בעיות). הממצאים מעלים שככל שתקדמים בגיל ומבתגרים עולה אחוז האנשים הסובלים מבעיות ראייה: כך בקרב אנשים שהם בני 65 שנים או יותר השיעור של הסובלים מראייה לקויה הוא 44%. בקרב מבוגרים בגילאי 75 או יותר כרבע מהאוכלוסייה מתקשים מאוד בראיה, או מוגדרים ככאלה שכלל אינם יכולים לראות.

מלבד בעיות ראייה, מצביע הסקר גם על מגוון נתונים אחרים וביניהם תיעוד באשר לבעיות שמיעה. כך, עולה מן הנתונים ששיעור של 15% מהישראלים מעל גיל 20 סובלים מקושי כלשהו בשמיעתם . בדומה לנתונים אודות בעויות ראייה, גם נתונים אלה מתייחס לאנשים שמרכיבים מכשירי שמיעה שלא מסייע לטיפול שלם בבעייתם כך שהם עדין סובלים מבעיות שמיעה למרות הרכבת המכשיר ולכן מוגדרים כסובלים מבעיות שמיעה.בדומה לבעיות ראייה, ובאופן טבעי עם התבגרות הגוף, מצביעים הנתונים על כך ששיעור הסובלים מבעיות שמיעה גובר עם הגיל כך ש19% מהישראלים בגילאי מבני 45- 64 סובלים מליקוי כלשהו בשמיעה ואילו בגילאים של 75 ומעלה מעל חצי מהמבוגרים סובלים מקושי בשמיעה וכחמישית מהם סובלים באופן חמור או לא שומעים כלל.

הנתונים של הסקר החברתי לשנת 2010 מפרטים אודות נושאי אורח חיים ובריאות לרבות טיפול בנושאי תפיסה של הבריאות, קושי ומוגבלויות ביומיום, קושי תפקודי, אורח חיים ובריאות כמו הרגלי עישון, השמנה, ספורט ופעילות כושר גופני, הרגלי שינה, ועוד. בהודעה שפורסמה עתה, הובאו לציבור דיווחים של מרואיינים בסקר בתחום מוגבלויות תפקודיות בנושאי שמיעה ובנושא ראייה.

דילוג לתוכן