מחקר בילדים: קשר בין משחקי וידאו לדיכאון וחרדה

ממצאי מחקר חדש מגלים כי הפחתה במשחקי וידאו גרמה להפחתת רמות חרדה, דיכאון ופוביה חברתית ושיפור בציונים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהחדשות חמות
משחקי וידאו של חברת נינטנדו. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Sandos

מחקר בילדים: קשר בין משחקי וידאו לדיכאון וחרדה

מה הקשר בין משחקי וידאו רגילים או משחקי וידאו באינטרנט לבין התמכרות והתפתחות תופעות של חרדה או דיכאון בצעירים? מחקר חדש מצביע על כך שתלמידים אשר שיחקו בוידאו באופן אינטנסיבי, היו בסיכון מוגבר לפגיעה בציונים בבית הספר ולבעיות פסיכולוגיות כמו דיכאון, פוביה חברתית וחרדה.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון את שיעור השכיחות והעוצמה של בעיות התמכרות פתולוגית למשחקי וידאו או שימוש אינטרנטי למשחקי וידאו וכן לבחון האם דפוס התמכרות למשחקי וידאו הוא בעיה ראשונית או משנית כלומר מה טיב ההשפעה וכן לבחון כיצד השתנו חייהם של התלמידים שהתמכרו למשחקי וידאו או הפסיקו את ההתמכרות.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת לרפואת ילדים Journal of Pediatrics על ידי קבוצת חוקרים מסינגפור ומארה"ב. המחקר שנמשך שנתיים כלל 3,034 נבדקים- תלמידים מ-12 בתי ספר בסינגפור בכיתה בכיתות ג', ד' וכיתה ח'.  במחקר נבדקו גורמים שונים הקשורים להתמכרות לפעילות פנאי נפוצה של משחקי וידאו והשפעתם וביניהם כמות השעות השבועית של המשחק, אימפולסיביות של התלמיד, התנהגות התאמה חברתית, דיכאון, פוביה חברתית, חרדה וציוני התלמידים בבתי הספר.
ממצאי המחקר העלו כי שכיחות תופעה של התמכרות למשחקי וידאו שהינה פתולוגית, הפוגעת בתפקודם הלימודי, החברתי והרגשי של התלמידים הייתה בשיעור של 9%.
החוקרים העלו כי תלמידים שהרבו לשחק במשחקי וידאו היו בסיכון לפגיעה בתפקוד החברתי וכן לאימפולסיביות רבה יותר.
החוקרים הופתעו לגלות כי שהפחתה במשחקי הוידאו בקרב התלמידים המכורים למשחקים, הביאה לשיפור בציונים, הפחתה בדיכאון, בחרדות ובפוביות החברתיות.

לכן, במסקנותיהם מסכמים החוקרים כי קשרי הגומלין טרם הובררו להם לאשורם אולם הממצאים הצביעו על כך שהקשר אינו רק מתאמי ושההתמכרות למשחקים אינה סימפטום של הבעיות הפסיכולוגיות אלא גם קשורה בסיבתיות כלשהי.

דילוג לתוכן