ראיון עבודה לדוגמא

ראיון עבודה לדוגמא - שאלות בראיון עבודה, מבנה והדרכות כיצד לעבור ראיון עבודה, דוגמאות לראיון עבודה, סימולציות ותכנים לגבי ראיון עבודה לדוגמה

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהעסקים כלכלה ניהול
ראיון עבודה לדוגמא. צילום: Pixabay Sue Styles

מחפשי עבודה רבים מבקשים להתרשם מראיון עבודה לדוגמא על מנת לתרגל את הכישורים, המאפיינים וההתנהגות הנדרשת ולדעת למה להתכונן. ראיון עבודה לדוגמה עשוי לסייע להפחתת לחץ, לעזור להכנה ולמקד את המרואיין. לפניכם מספר הדרכות כיצד לעבור ראיון עבודה, דוגמאות לראיון עבודה, סימולציות ותכנים לגבי ראיון עבודה לדוגמה ותכני שאלות בראיון עבודה.

מעבר לתכנים שלפניכם המציגים ראיון עבודה לדוגמה בסרטוני הדרכה בוידאו, להלן מבנה פשטני ושאלות של ראיון עבודה לדוגמה. רצוי להתכונן לראיון עבודה בהיבט המקצועי והאישי- רגשי- פסיכולוגי. כלומר חשוב להגיע מוכנים לראיון בהתאם למבנה של הראיון כפי שנהוג באותה תעשייה. בנוסף, חשוב גם להגיע מוכנים מבחינת יכולות, ידע וכישורים, במידה ותיבחנו להערכת יכולותיכם הכלליות או הספציפיות למשרה.

ראיון עבודה לדוגמה כולל מספר חלקים בסדר כזה או אחר. החלק הבסיסי בראיון העבודה הוא זה בו המרואיין מתבקש לתאר את הרקע שלו, את תכונותיו, כישוריו, השכלתו, ו/או נסיונו ואת עצמו באופן כללי.

ראיון עבודה לדוגמא

שאלות נפוצות בחלק זה של ראיון עבודה יכול להיות שאלות המבקשות מהמרואיין לתאר תכונות שליליות, חוזקות, חולשות, נסיון בתחומים אלה או אחרים .למשל שאלה כמו: ספר על הנסיון שלך בתחום? פרטי שתי תכונות חיוביות שלך? תארו שלוש תכונות שליליות שלך? ספרי מה היכולות הדומיננטיות שלך? תאר מה הרקע התעסוקתי שלך בתחום זה?

בחלק הנוסף של ראיון עבודה נשאלים המרואיינים שאלות מסוימות הנוגעות לרקע שלהם בהקשר לתפקיד שאליו הם מראויינים. במסגרת זו המראיין יכול לשאול לדוגמה שאלות כמו למה אתה סבור שאתה מתאים לתפקיד? אילו תכונות הופכות אותך לפחות מתאימה לתפקיד? אילו תכונות ויכולות שלך רכשת במקומות אחרים ויש לך רלוונטיות להצלחתך בתפקיד ?

חלק נוסף של ראיון עבודה לדוגמה מתמקד בשאלות מאקרו כלליות הנוגעות לכישורים של העובד. למשל שאלות כמו מדוע אתה חושב שאתה מתאים לתפקיד ניהולי? למה לנוכח הרקע השלך במשרות בעבר את חושבת שתוכלי לתפקד באחראי בתחום הזה אצלנו בחברה לנוכח המאפיינים המסוימים שמוצגים לך? . או שהמראיין מציג שאלות לדוגמה כמו : לאן היית רוצה לקחת את התפקיד? מה המטרות והיעדים הראשונים שלך לטווח בינוני וארוך אילו היית מקבלת את התפקיד.

עוד באותו נושא:

במבנה מקובל של ראיון עבודה לדוגמה ישנו חלק נוסף בו העובד מתאר מה הוא יודע על העבודה, המשרה והנדרש ממנו ושואל שאלות. לעיתים במסגרת זו המראיין עצמו שואל ומתאר היבטים אלה בעצמו. כולל תיאור של דרישות שכר, תנאים והיבטים הנוגעים לתפקיד הספציפי, הדרישות והיבטים טכניים ומקצועיים אחרים כלליים.

  • איך להציג את עצמי בראיון עבודה?

     

     

    כיצד לערוך הצגה עצמית בראיון עבודה?

     

    דגשים איך לעבור ראיון עבודה – דוגמה לראיון עבודה

     

    1

דילוג לתוכן