רגע זה, רגע נפלא טיך נהאת האן

אודות ספרו של טיך נהאת האן - "רגע זה, רגע נפלא "

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: רגע זה, רגע נפלא

מחבר הספר : טיך נהאת האן

סוג כריכה: רכה

מספר עמודים : 107

הוצאת ספרים: הוצאת גל

תחום: מדיטציה, זן, בודהיזם, גאטה, גאטות, מזמור, הודיה, מודעות, רוחניות, בודהא

תקציר: בספרו "רגע זה, רגע נפלא" מתאר מורה הזן והמודעות ופעיל זכויות האדם טיך נהאת האן מזמורים קצרים המשמשים אותו ואת עמיתיו במהלך היום בפעילויות השגרה על מנת להיות נוכחים ולהוות את רגעי הקיום שלהם באותה עת, ולהתחבר למה שקורה בתוך הנפש ומחוצה לה באופן מלא יותר.

"לעיתים קרובות אנחנו כה עסוקים" עד שאנחנו שוכחים מה אנחנו עושים או אפילו מי אנחנו" מסביר המורה הרוחני טיך נהאת האן, "גם כשיש לנו פנאי, איננו יודעים איך לבוא במגע עם מה שקורה בתוכנו ומחוצה לנו, אז אנו פותחים את הטלוויזיה או מתקשרים למישהו, כאילו לברוח מעצמנו. למדוט זה להיות מודע לקורה בגופנו, ברגשותינו ובעולם… דרך אחת להתמזג עם רגע זה היא תרגול שינון גאטות או מזמורי תשומת לב…" באמצעותם, מבאר טיך נהאת האן יכול הקורא למקד את הוויתו, מחשבותיו ורגשות לאותו רגע ממש, לעשייה באותו מועד- בכאן ועכשיו, וכך להיות מודע באופן עמוק יותר לכל פעולה, גם בנושאים לכאורה שוליים וטריוויאלים כמו שטיפת כלים, רחיצת ידיים, ניקוי החדר או שימוש בשירותים.

בספרו "רגע זה, רגע נפלא" חולק טיך נהאת האן מזמורים רבים בהם הוא וחבריו עושים שימוש תכוף בפעילויות יומיומות מגוונות, ולכל מזמור נלווה תיאור קצר המסביר בגוף ראשון, מתוך התבוננות עמוקה, תובנות ונסיון חיים עשיר, בקצרה ותוך שימוש בהנחיות עזר, את מהות הגאטה הרלוונטית: גאטה להתעוררות עם חיוך בבוקרו של היום, גאטה להוקרת תודה והערכת החיים במזמור פתיחת החלון בבוקר ("אני פותח את החלון, אני מתבונן בדהרמהקאיה. כמה נפלאים החיים ! קשוב לכל רגע, מחשבתי בהירה כנהר רגוע"), מזמור שימוש בשירותים, נטילת ידיים, גאטה לצחצוח שיניים, לנשימה, להתלבשות, גאטות למדיטציה, כניסה לחדר המדיטציה, הדלקת נר, שבח לבודהא, התאמת תנוחתת ישיבה יציבה, פתיחת וסגירת הסוטרה, מזמורים לאכילה בתשומת לב, שתייה, מדיטציה בהליכה, סידור פרחים, זריקת האשפה, גאטה לחיוך אל הכעסים ועוד.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן