רוב חולי הקורונה בירושלים – בכמה שכונות צפופות

האם הסגר הצפוי על כלל אזרחי המדינה עשוי להיות מנת חלקם של אזורים מסוימים בישראל לאחר הפסח ? לקראת הפסח משרד הבריאות הותיר לפרסום את נייר העמדה של ״מרכז המידע והידע הלאומי״ שמורכב מנציגי אגף מודיעין בצה״ל לגבי  עיקר התחלואה בקורונה בירושלים הממוקדת במספר שכונות צפופות בעיר. על פי נייר העמדה של מרכז המידע והידע ...

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
חשש מהתפשטות הקורונה בישראל ובירושלים. צילום: Anna Sulencka Pixabay

האם הסגר הצפוי על כלל אזרחי המדינה עשוי להיות מנת חלקם של אזורים מסוימים בישראל לאחר הפסח ? לקראת הפסח משרד הבריאות הותיר לפרסום את נייר העמדה של ״מרכז המידע והידע הלאומי״ שמורכב מנציגי אגף מודיעין בצה״ל לגבי  עיקר התחלואה בקורונה בירושלים הממוקדת במספר שכונות צפופות בעיר. על פי נייר העמדה של מרכז המידע והידע הלאומי "עיקר התחלואה בקורונה בירושלים ממוקדת במספר שכונות צפופות בעיר".

כרקע לדברים מציינים במרכז כי "ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל, כ-920 אלף איש, ובה גם המספר הגדול ביותר של חולי קורונה בארץ -כ-450,1 חולים, נכון לבוקר 6 באפריל. כאשר בוחנים את מספר החולים ל-10,000 תושבים נמצאת ירושלים במקום "סביר" יחסית בטבלת הערים "הנגועות" ביותר, עם יחס של 16 חולים לכל תושבים 10,000.

אזור מאה שערים וסנהדריה עם צפיפות חולים גבוהה

יחד עם זאת במרכז המידע והידע לכך יש סייג :"כאשר בוחנים את הפריסה של חולי הקורונה בשכונות של ירושלים מתבררת תמונה שונה לחלוטין. רובם המוחלט של החולים בקורונה מרוכז בשכונות החרדיות הצפופות בעיר, שבהן מתגוררים כ-230,000 תושבים. להערכתנו, כ-1,100 חולים מתוך 1,450 נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים. לכן היחס האמיתי בין חולים לתושבים מזכיר את היחס בבני ברק – יחס של 47 חולים לעשרת אלפים תושבים, דבר המציב את השכונות החרדיות של ירושלים בדגש על אזור מאה שערים-סנהדריה במקום השני בארץ ביחס החולים לכל 10,000 איש.

במרכז המידע והידע הלאומי סבורים כי "לאור הממצאים הללו, מומלץ לפעול לאכיפת הבידוד בשכונות החרדיות של ירושלים, כדי למנוע הדבקה בשאר שכונות העיר; להגדיל את היקף הבדיקות
בשכונות הללו; ולפעול להוצאת האזרחים החולים מהן, כדי לקטוע את המשך ההדבקה."

בעולם ממשיכה מגפת הקורונה לגבות קורבנות. עד כה נדבקו במחלת נגיף הקורונה נכון ל7.4.2020 מעל 1.3 מליון איש ברחבי העולם. מעל 76,000 קיפחו את חייהם בשל הנגיף. כ-300 אלף אנשים החלימו עד כה. בישראל מספר הנדבקים עומד על כ-9000 איש מהם 102 נדבקים חדשים ביממה האחרונה. עד כה נפטרו מהמחלה בישראל 60 בני אדם. מן המחלה החלימו בישראל עד כה מעל 680 בישראל.

דילוג לתוכן