רוצים ציונים גבוהים ? השתמשו בחומצה פולית

ממצאי המחקר מצביעים על קשר ישיר בין ריכוז חומצה פולית בקרב מתבגרים, לבין הישגים אקדמיים משופרים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
ויטמינים.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss

ממצאי מחקר חדש מצביעים על הקשר בין צריכה של חומצה פולית לבין הישגים אקדמיים טובים יותר בקרב בני נוער שוודים

מתבגרים חשופים לריכוז גבוה של חומצת האמינו הומו-ציסטאין ולמחסור בחומצה פולית– המוכרת גם כויטמין  B9 , רכיבים המקושרים לתפקודים של תהליכים מוחיים קוגניטיביים. לפיכך, ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין הישגים לימודיים בקרב צעירים מתבגרים לבין ריכוזי ההומוציסטאין וחומצה פולית.

החוקרים בחנו את ריכוזי החומרים בדמם של 386 צעירים שוודים בני 15, והשוו אותו למול הישגי התלמידים ב-10 נושאי ליבה מרכזיים.

ניתוח ממצאי המחקר העלו כי נמצא קשר ישיר וחזק בין ריכוז חומצה פולית בדמם של הצעירים לבין הישגיהם הלימודיים. בנוסף, נמצא קשר מתאמי הפוך- בין ריכוז הומו-ציסטאין בדמם של הצעירים לבין הישגים אקדמיים באופן שבו ככל שהריכוז היה גבוה יותר, כך הישגי התלמידים היו נמוכים יותר.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת לרפואת ילדים Pediatrics, על ידי מומחים מבית החולים האוניברסיטאי באורברו ומבית החולים הודינג בשטוקהולם שבשוודיה.

סיכום הממצאים מעלה כי צריכת חומצה פולית נמצא כגורם המקושר באופן ישיר להישגים לימודיים בקרב צעירים בני 15. קשר זה לא פחת בעקבות התערבות פקטורים אחרים . החוקרים סבורים כי בעקבות ממצאים אלה יש לקיים מעקב על רמת הצריכה של חומצה פולית בקרב ילדים ומתבגרים בבתי ספר, ואף לשלב המלצות והנחיות הקשורות לתזונת הצעירים המתייחסות לצריכה של חומצה פולית.

דילוג לתוכן