רסרבטרול כנגד סרטן ומחלות לב

רזברטרול- פיטוכימיקל כנגד מחלות לב, כלי דם וכנגד סרטן

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
ענבים- מכילים רזברטרול. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2.5 by sa. צילום: Tomas Castelazo

רסרבטרול – פיטוכימיקל העוזר למניעת סרטן ומחלות לב
רסרבטרול – רזברטרול הוא חומר המצוי במספר מיני צמחים ויש לו יכולות מניעה וריפוי נרחבות, הן לגבי סרטן והן לגבי מחלות לב. הוא בעל תכונות כה מבטיחות, שחברות התרופות רוצות לסנתז את המולקולה שלו ו"ליצור" תרופה חדשה נגד מחלות אלו. אבל, שום תחליף סינטטי לא יוכל לפעול כמו המוצר הטבעי. חומר זה הינו מולקולה הנוצרת על-ידי צמחים כדי להגן עליהם עצמם, מסתבר שחומר זה הינו בעל יכולות מניעה וריפוי גבוהות ביותר גם לגבי בני אדם, לא רק לצמחים עצמם. יינתנו להלן נתונים לגבי יכולות הריפוי של פיטוכימיקל זה. יינתנו בזאת נתונים שלחברות המנסות לייצר כימותרפיות בארה"ב אין רצון לפרסם אותם ברבים.

רסברטרול הינו פיטואלקסין שמצוי בטבע במספר צמחים, הם מייצרים אותו בכמות מוגברת בתגובה לפגיעה בהם או למחלת פיטריות התוקפת אותם. אלקסין מקורו במילה יוונית שפירושה לגונן. חומר זה יכול לגונן גם על בני אדם בפני מחלות שונות.
הכמויות היותר גבוהות של חומר זה מצויות בקליפות של ענבים אדומים. יתכן שהפרדוקס הצרפתי מבוסס על חומר זה. כוס יין אדום מכילה 160 פ"ג רסרבטרול.
חומר זה מצוי גם בקרנברי ובענבים מזנים בהירים, אבל בכמות פחותה פי 10 מאשר בענבים אדומים. הכמות הרבה ביותר שלו מצויה בענבים אדומים, אחריהם יין אדום, בוטנים (אגוזי אדמה), יין לבן, מיץ ענבים ומיץ קרנברי. הכמויות שלו ביין אדום משתנות מזן לזן ומאזור לאזור, בין 1 ל-13 מ"ג לליטר יין.
בהדגרה עם תאי כבד סרטניים, מנע החומר התרבות שלהם. הוא מנע גם התפתחות סרטן אצל עכברים שנחשפו לחומרים מסרטנים. קליפות ענבים אף הם מקורות טובים לרסרבטרול.

מקורות

http://en.wikipedia.org/wiki/Resveratrol
Resveratrol is "Nature's Medicine" for Cancer, Heart Disease and Much More
Thursday, April 02, 2009 by: Mike Adams, the Health Ranger, NaturalNews Editor
Key concepts: Resveratrol, Cancer and NaturalNews

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן